Email RSS Facebook
Esti membru? Logheaza-te aici.
Nu aveti cont? Inscrie-te gratuit
x Intra in ClubContabilitate.ro

ANAF si MFPCodul de procedura fiscalaCodul fiscalDeclaratii si FormulareLegea ContabilitatiiMonografii contabileStudii de cazTVA

Campanie pentru contabili: “Impreuna invingem Codul fiscal!”

Stimati membri ai ClubContabilitate.ro,
 
Va multumim pentru faptul ca sunteti zilnic prezenti pe acest site si ca impartasiti cu membrii clubului informatii, pareri si sugestii cu privire la fiscalitate.
Vrem sa va spunem ca prezenta dvs. si interactivitatea sunt foarte importante atat pentru dvs., cat si pentru ceilalti membri ai clubului.
 
Impartasindu-ne din experienta dvs. vom cunoaste mai bine problemele cu care va confruntati si va vom pune la dispozitie solutiile optime pentru rezolvarea acestora. De asemenea, raspunsurile oferite de colegii dvs. va ajuta sa va desfasurati munca zilnica mult mai usor.
 
De aceea, avem pentru dvs 2 intrebari, scurte si la obiect :

1. Care sunt cele mai dificile probleme contabile cu care v-ati confruntat in 2013?

2. Ce rezolvare ati gasit?

 
Stim ca lumea contabila a fost data peste cap in aceste 3 luni, fie ca a fost vorba de TVA la incasare, de impozit pe profit, pe venitul microintreprinderilor, de diurna, sau, mai ales, de lipsa unui mod clar de aplicare a acestor modificari. De aceea, va invitam sa va spuneti ofurile alaturi de noi.
 
Promitem sa incercam sa gasim impreuna rezolvarile!
 
Introduceti parerile si comentariile dvs. in formularul de la finalul acestui articol, noi vom grupa raspunsurile si vom veni in ajutorul dvs. cu solutii optime de rezolvare a problemelor.
 
Va multumim pentru faptul ca faceti parte din comunitatea ClubContabilitate.ro!
 

Abonare newsletter

Aboneaza-te GRATUIT la
Newsletter-ul ClubContabilitate.ro

pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!

Comentarii

5 comentarii

Atentie! Pentru a posta comentariu, este necesar sa raspundeti corect la intrebare.

Gabriela 04 Apr. 2013
1.Toate modificarile codului fiscal intervenite la sf.anului 2012 si inceputul lui 2013. Balamucul creat cu TVA la incasare, schimbarea vectorului fiscal pentru micro. De ex: am o firma care a fost suspendata pana pe 07.03.2013, nu am depus 010 pana la 25.03.13 si acum nu stiu ce sa fac. Ma pot folosi de faptul ca a fost reactivata cu 07.03.13 si pot depune 010 pana la 07.04.13 pentru trecere la micro? Odata cu reactivarea(07.03.13) a fost mutata in alt judet. Trimit prin posta (010) la fostul judet sau merg si depun la adm.fin. de la noul sediu social?2.Rezolvari mai gasim, noi, si de bun simt -zic eu- insa ce te faci cucare vin in control sau de care te lovesti pe la administratii.Imi aduc aminte cum era pecand nu faceai infarct capentru ca daca te gaseau cu ceva in neregula iti dadeau termen de remediere si te invatau ce sa faci pentru a fi in regula... Acum... te trateaza ca pe un infractor din start, inainte de a -ti raspunde la buna ziua.Nu mai avem siguranta ca este bine ce facem... nu mai avem incredere in propriul rationament atunci cand analizam d.p.d.v. fiscal... Numai contabil sa nu fi!Urata meserie...
Elisabeth 02 Apr. 2013
1. Cele mai dificile probleme cu care m-am confruntat in acest an au fost multiplele modificari legislative (TVA, impozit profit, impozit microintreprinderi etc.) si mai ales timpul scurt intre momentul adoptarii si intrarii in vigoare. Mai ales ca aceasta se intampla intr-o perioada si asa atat de aglomerata (ianuarie - martie) pentru contabilitate.
2. Mi-au fost de mare ajutor informarile de noutati legislative primite (si pe acest site) discutiile cu colegii de breasla si cele de pe forum si - nu in ultimul rand - faptul ca furnizorul soft-ului meu de contabilitate este prompt in actualizarea acestuia.
Alexandrina 02 Apr. 2013
Problema cu care m-am confruntat in acest an a fost TVA la incasare si adaptarea la programul informatic actual. Multumiri pentru explicatiile pe care le primesc pe mail sunt de ajutor in multe situatii.
Camelia Toma 01 Apr. 2013
Buna ziua! As dori sa stiu ce facem noi fermierii care am accesat proiecte pentru fonduri nerambursabile pe M112 si M141. Am fost obligati sa devenim PFA si II in sistem real, adica sa tinem contabilitate in partida simpla. Noile modificari din Codul fiscal incepand cu 1 februarie 2013 prevad ca vom plati impozite si CASS la norme de venit stabilite pe tipuri de culturi, animale de reproductie si albine, peste anumite limite, fara sa mai fie nevoie de justificari privind veniturile si cheltuielile. Noi nu vom mai tine contabilitate? Ce facem daca vrem sa ne radiem? Am fost obligati prin proiecte sa constituim patrimoniu de afectatiune, adica sa cumparam pamant, utilaje, alte bunuri necesare productiei agricole pe PFA sau II, deci apartin patrimoniului, chiar daca nu suntem persoane juridice. Conform Codului fiscal, la activitati independente, in caz de inchidere definitiva a activitatii trebuie sa instrainam patrimoniul prin vanzare sau transfer in proprietatea personala, dar aceasta presupune venituri impozabile. Suntem in dilema! Si pe perioada proiectelor, noi nu mai evidentiem cu documente justificative achizitiile de bunuri din fonduri UE? Cum justificam ca respectam planurile de afaceri impuse prin proiecte?V-am fi profund recunoscatori daca ne-ati clarifica aceste dileme. Camelia Toma
Matei Ana-Kamelia 01 Apr. 2013
1.Modificarile legislative care creeaza confuzii, dau loc la tot felul de interpretari si bineinteles "apa la moara" organelor de control.
2.Rezolvare? Dorm cu capul pe Codul Fiscal (pe laptop de fapt) si restul legilor modificate si ras-rasmodificate, citesc tot ce-mi trimiteti si va multumesc. De multe ori stau si ma intreb, cum am ajuns noi, contabilii, sclavii fiscalitatii?! Orice tranzactie, document, bucatica de document, il privesc intai din punct de vedere fiscal si apoi ii fac analiza contabila. E trist!
Aboneaza-te GRATUIT la
Newsletter-ul ClubContabilitate.ro

pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!

x