Buna ziua,
Sunt contabila la o firma ce are o cladire de birouri pe care a inchiriat-o. In fiecare luna, firma emite facturi pentru chirie, mentenanta si utilitati.
Nu tot timpul incasam facturile emise, dar noi trebuie sa platim TVA-ul la stat.
Imi puteti da un sfat ce putem face in legatura cu TVA-ul?
Multumesc anticipat!
Sunt contabila la o firma ce are o cladire de birouri pe care a inchiriat-o. In fiecare luna, firma emite facturi pentru chirie, mentenanta si utilitati.
Nu tot timpul incasam facturile emise, dar noi trebuie sa platim TVA-ul la stat.
Imi puteti da un sfat ce putem face in legatura cu TVA-ul?
Multumesc anticipat!
Adaugata in

Aboneaza-te GRATUIT la
Newsletter-ul ClubContabilitate.ro
pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!
Primesti gratuit raportul "E-DECONT. E-FACTURA. E-TRANSPORT. Studii de caz si noutati legislative"!
Newsletter-ul ClubContabilitate.ro
pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!
Primesti gratuit raportul "E-DECONT. E-FACTURA. E-TRANSPORT. Studii de caz si noutati legislative"!
1 raspuns

Expert Teodora Munteanu
Raspunsuri la intrebarea
la 20 Iun. 2012
Factura de chirie este fara TVA.
Vezi art.141 alin 2 lit.e din Codul fiscal" Urmatoarele operatiuni sunt, de asemenea, scutite de taxa :arendarea, concesionarea, inchirierea si leasingul de bunuri imobile, cu urmatoarele exceptii:
1. operatiunile de cazare care sunt efectuate in cadrul sectorului hotelier sau al sectoarelor cu functie similara, inclusiv inchirierea terenurilor amenajate pentru camping;
2. inchirierea de spatii sau locatii pentru parcarea autovehiculelor;
3. inchirierea utilajelor si a masinilor fixate definitiv in bunuri imobile;
4. inchirierea seifurilor; "
Puteti insa opta pentru aplicarea regimului normal de taxare conform alin.3 din acelasi art 141 al Codului fiscal.