Email RSS Facebook
Esti membru? Logheaza-te aici.
Nu aveti cont? Inscrie-te gratuit
x Intra in ClubContabilitate.ro

ANAF si MFPCodul de procedura fiscalaCodul fiscalDeclaratii si FormulareLegea ContabilitatiiMonografii contabileStudii de cazTVA

tva 9%

Buna ziua!
Ce pot face in cazul in care, din greseala, am vandut niste produse cu tva 24 %, dar au fost achizitionate cu tva 9%?
Va multumesc!
Adaugata in   TVA

3 raspunsuri


la 27 Feb. 2012
ART. 140 din Codul fiscal. "Cotele 1 Cota standard este de 24% ??i se aplicÄ? asupra bazei de impozitare pentru opera??iunile impozabile care nu sunt scutite de taxÄ? sau care nu sunt supuse cotelor reduse.2 Cota redusÄ? de 9% se aplicÄ? asupra bazei de impozitare pentru urmÄ?toarele prestÄ?ri de servicii ??i/sau livrÄ?ri de bunuri: a serviciile const??nd ??n permiterea accesului la castele, muzee, case memoriale, monumente istorice, monumente de arhitecturÄ? ??i arheologice, grÄ?dini zoologice ??i botanice, t??rguri, expozi??ii ??i evenimente culturale, cinematografe, altele dec??t cele scutite conform art. 141 alin. 1 lit. m; b livrarea de manuale ??colare, cÄ?r??i, ziare ??i reviste, cu excep??ia celor destinate exclusiv sau ??n principal publicitÄ???ii; c livrarea de proteze ??i accesorii ale acestora, cu excep??ia protezelor dentare; d livrarea de produse ortopedice; e livrarea de medicamente de uz uman ??i veterinar; f cazarea ??n cadrul sectorului hotelier sau al sectoarelor cu func??ie similarÄ?, inclusiv ??nchirierea terenurilor amenajate pentru camping." In cazul in care va incadrati in prevederile sus mentionate, stornati factura emisa cu 24% si repuneti cu 9%.
Voteaza raspuns 0 Apreciez acest raspuns 0 Nemultumit de acest raspuns
Raspunde
la 27 Feb. 2012
Vand carti si reviste cu cota redusa de 9%. Problema este ca am inregistrat vanzarea in casa de marcat si in loc sa tastez codul cu cota tva 9% am tasta alt cod ce are o cota de tva de 24% . Ce mai pot face?
Voteaza raspuns 0 Apreciez acest raspuns 0 Nemultumit de acest raspuns
Raspunde
la 02 Mar. 2012
Vezi prevederile OUG nr. 28/1999 privind obligatia agentilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, precum si Normele de aplicare ale acesteia HG 479/2003 La art 36 din Norme se precizeaza ca :" Pentru corectarea sau anularea inregistrarii unei operatiuni dupa emiterea bonului fiscal utilizatorul intocmeste un dosar care va cuprinde: a sesizarea scrisa a persoanei care a efectuat gresit operatiunea, cu precizarea motivatiei decorectare sau de anulare a acesteia, precum si a numarului de ordine al bonului fiscal de corectat, a orei si minutului emiterii acestuia; b decizia scrisa de aprobare a corectarii operatiunii gresit efectuate, emisa de directorul financiar-contabil, contabilul-sef sau de alta persoana care raspunde de gestionarea patrimoniului unitatii; c copie de pe nota sau notele de receptie si constatare de diferente, intocmite de la ultima inventariere pana la zi, prin care a fost stabilit pretul cu amanuntul al produsului sau produselor inregistrate gresit in aparatul de marcat electronic fiscal; d nota de contabilitate care reflecta operatiunea efectuata"
Voteaza raspuns 0 Apreciez acest raspuns 0 Nemultumit de acest raspuns
Raspunde
Aboneaza-te GRATUIT la
Newsletter-ul ClubContabilitate.ro

pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!

x