Buna ziua,
Sunt PFA si incepand cu 1 decembrie a.c. voi deveni platitor de TVA prin optiune. Incepand cu aceasta luna voi beneficia lunar de un venit constant practic sunt platit de un angajator pentru servicii de consultanta in management - vanzari si, in ideea ca voi avea si cheltuieli, am ales sa faca pasul acesta. Precizez ca angajatorul e dispus sa faca o anume cheltuiala X + TVA nu s-a agreat sa suporte cheltuiala cu TVA inclus, iar eu sa facturez totalul acesteia, in calitate de neplatitor TVA.
In acest context am cateva intrebari:
- este cea mai buna alegere in contextul sus-mentionat?
- cum anume trebuie sa completez RJIP-ul incepand cu decembrie trec sumele cu TVA sau fara?
- ce alte documente trebuie sa completez in afara RJIP-ului?
- ce declaratii sunt necesare sa completez si cand am optat pentru perioada trimestriala?
Multumesc anticipat.
Sunt PFA si incepand cu 1 decembrie a.c. voi deveni platitor de TVA prin optiune. Incepand cu aceasta luna voi beneficia lunar de un venit constant practic sunt platit de un angajator pentru servicii de consultanta in management - vanzari si, in ideea ca voi avea si cheltuieli, am ales sa faca pasul acesta. Precizez ca angajatorul e dispus sa faca o anume cheltuiala X + TVA nu s-a agreat sa suporte cheltuiala cu TVA inclus, iar eu sa facturez totalul acesteia, in calitate de neplatitor TVA.
In acest context am cateva intrebari:
- este cea mai buna alegere in contextul sus-mentionat?
- cum anume trebuie sa completez RJIP-ul incepand cu decembrie trec sumele cu TVA sau fara?
- ce alte documente trebuie sa completez in afara RJIP-ului?
- ce declaratii sunt necesare sa completez si cand am optat pentru perioada trimestriala?
Multumesc anticipat.
Adaugata in

Aboneaza-te GRATUIT la
Newsletter-ul ClubContabilitate.ro
pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!
Primesti gratuit raportul "E-DECONT. E-FACTURA. E-TRANSPORT. Studii de caz si noutati legislative"!
Newsletter-ul ClubContabilitate.ro
pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!
Primesti gratuit raportul "E-DECONT. E-FACTURA. E-TRANSPORT. Studii de caz si noutati legislative"!
1 raspuns

Expert Teodora Munteanu
Raspunsuri la intrebarea
la 02 Dec. 2011
In registrul de incasari si plati evidentiati veniturile/ cheltuielile fara TVA . Acestea sunt considerate venituri/cheltuieli in momentul incasarii/platii.
Completati si:
- Registrul de casa,
- Registrul inventar,
- Jurnalul de vanzari si jurnalul de cumparari.