Buna ziua,
Imi puteti spune daca in cazul unei firme care nu mai este platitoare de TVA trebuie facuta ajustare la obiecte de inventar? (valoarea totala a obiectelor de inventar este de aproximativ 600 fara TVA). Trebuie depus un alt decont de TVA in afara de decontul 300?
Multumesc.
Imi puteti spune daca in cazul unei firme care nu mai este platitoare de TVA trebuie facuta ajustare la obiecte de inventar? (valoarea totala a obiectelor de inventar este de aproximativ 600 fara TVA). Trebuie depus un alt decont de TVA in afara de decontul 300?
Multumesc.
Adaugata in
1 raspuns
Expert Teodora Munteanu
Raspunsuri la intrebarea
la 21 Oct. 2013
Inventariati stocul existent.
- stornati achizitiile :
- repuneti fara tva
- Ajustarile de TVA le declarati in decont 300.
Vezi prevederile art. 148-149 din Codul fiscal precum si HG 44/2004 privind Normele de aplicare ale Codului fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare.
Persoana impozabila care a solicitat scoaterea din evidenta are obligatia sa depuna ultimul decont de taxa prevazut la art. 156^2, indiferent de perioada fiscala aplicata conform art. 156^1, pana la data de 25 a lunii urmatoare celei in care a fost comunicata decizia de anulare a inregistrarii in scopuri de TVA.
In ultimul decont de taxa depus, persoanele impozabile au obligatia sa evidentieze valoarea rezultata ca urmare a efectuarii tuturor ajustarilor de taxa, conform prezentului titlu. Prin exceptie, persoanele impozabile care solicita in cursul anului 2012 scoaterea din evidenta persoanelor inregistrate in scopuri de TVA conform prezentului alineat nu au obligatia sa efectueze ajustarile de taxa corespunzatoare scoaterii din evidenta pentru bunurile/serviciile achizitionate pana la data de 30 septembrie 2011 inclusiv."