Email RSS Facebook
Esti membru? Logheaza-te aici.
Nu aveti cont? Inscrie-te gratuit
x Intra in ClubContabilitate.ro

ANAF si MFPCodul de procedura fiscalaCodul fiscalDeclaratii si FormulareLegea ContabilitatiiMonografii contabileStudii de cazTVA

Stornare serviciu

In luna aprilie am prestat un serviciu unui client pentru care am intocmit factura, iar acel serviciu nu mi-a fost achitat nici pana astazi, ceea ce consider ca nu-mi voi mai primi banii deoarece persoana nu mai raspunde nici la telefon.
Intrucat nu mai vreau sa raman cu acea factura neincasata, va rog sa-mi spuneti daca pot face o factura de stornare acum in august ?

Va multumesc.
Adaugata in   Studii de caz

3 raspunsuri


la 07 Sep. 2012
In cazul in care factura a fost emisa conform contract, puteti actiona pentru recuperarea sumelor. Factura storno se poate emite in luna august daca aveti justificare. Cheltuielile inregistrate la scoaterea din evidenta a creantelor neincasate, potrivit prevederilor art.21 alin.2 lit.n din Codul fiscal sunt considerate cheltuieli deductibile la calculul profitului impozabil numai in urmatoarele situatii: - procedura de faliment a debitorilor a fost inchisa in baza unei hotarari judecatoresti; - debitorul a decedat si creanta nu poate fi recuperata de la mostenitori; - debitorul este dizolvat in cazul societatilor cu raspundere limitata cu asociat unic, sau lichidat fara succesor; - debitorul inregistreaza dificultati majore care ii afecteaza intregul patrimoniu. Vezi si Normele metodologice de aplicare a Codului fiscal, pct. 32^1 . In cazul in care va incadrati in prevederile sus mentionate, se emite o Hotarare AGA prin care se vor stinge acesti clienti Nota contabila este 6588=4111
Voteaza raspuns 0 Apreciez acest raspuns 0 Nemultumit de acest raspuns
Raspunde
la 10 Sep. 2012
Va rog frumos sa-mi spuneti ce justificare imi trebuie la factura de stornare ? Multumesc
Voteaza raspuns 0 Apreciez acest raspuns 0 Nemultumit de acest raspuns
Raspunde
la 21 Sep. 2015
Nu se poate storna factura de servicii prestate. Se putea storna doar in situatia in care beneficiarul ar fi formulat refuz la plata, in termen de 30 de zile de la primirea facturii, sau, desigur, in situatia in care prestatia nu ar fi fost efectuata, ceea ce nu este cazul la dvs. Singura modalitate de a "scapa" de factura, ar fi scaderea din evidenta contabila, cu aprobarea AGA, prin trecerea pe cheltuieli nedeductibile fiscal, pentru care firma datoreaza impozit pe profit 16% daca este platitoare de impozit pe profit ! Retineti ca NICIODATA nu se poate storna din contabilitate o factura de servicii prestate care nu a fost refuzata la plata de beneficiar...din diverse motive (cantitate, calitate, etc) !
Voteaza raspuns 0 Apreciez acest raspuns 0 Nemultumit de acest raspuns
Raspunde
Aboneaza-te GRATUIT la
Newsletter-ul ClubContabilitate.ro

pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!

x