Email RSS Facebook
Esti membru? Logheaza-te aici.
Nu aveti cont? Inscrie-te gratuit
x Intra in ClubContabilitate.ro

ANAF si MFPCodul de procedura fiscalaCodul fiscalDeclaratii si FormulareLegea ContabilitatiiMonografii contabileStudii de cazTVA

problema investitii

Am preluat contabilitatea unei societati si am descoperit o situatie pentru a carei solutionare am nevoie de sfaturi.
Pe societate s-a construit o cabana turistica cu ajutorul unei firme de constructii care a efectuat lucrarile si a emis facturi pe masura finalizarii cate unui obiectiv.
In contabilitate aceste facturi s-au inregistrat in contul 231 care, la 31.12.2013 prezinta o valoare de 1.890.000 lei si mai exista un cont 231.1 cu suma de 20000 lei ce provine din tot felul de cheltuieli cu diverse taxe, autorizatii, avize, racordari..etc.Total investitii 1.910.000 lei
Acum vine problema : am descoperit ca in urma cu 2 ani, respectiv in decembrie 2011 Primaria a emis Proces verbal de receptie FINALA semnat de persoane autorizate, unde se precizeaza ca valoarea situatiei de plata a lucrarilor de constructii supuse receptiei finale este de 1.260.000 lei.
Acest PV nu a fost inregistrat in contabilitate in cont 212 din cont 231 nici pana in prezent 31.12.2013.
Ce se intampla acum ? inregistrez cladirea la 31.12.2013? ce fac cu diferenta de valoare (cont 231= 1.910.000- 1.260000 pv=650000 lei) ?
Pot inchide si aceasta diferenta chiar daca nu am alt document ptr.aceasta valoare ?
Daca ar fi sa se vanda aceasta cabana, care este regimul TVA din cauza acestei situatii ? daca ar fi fost inregistrata in 2011 in baza PV.si vanduta in 2014 nu ar mai fi fost considerata constructie noua si era scutita de TVA la facturare, dar daca va fi inregistrata contabil la 31.12.2013 si vanduta in 2014 va fi considerata constructie noua si se va factura TVA ?

Mentionez ca aceasta cabana nu a fost niciodata in folosinta pentru ca nu este gata pentru a fi utilizata (lipsesc finisaje interioare)
Va multumesc si va rog sa ma ajutati sa rezolv aceasta situatie corect din punct de vedere contabil si fiscal.
Adaugata in   Studii de caz
E-DECONT. E-FACTURA. E-TRANSPORT. Studii de caz si noutati legislative
Aboneaza-te GRATUIT la
Newsletter-ul ClubContabilitate.ro

pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!

Primesti gratuit raportul "E-DECONT. E-FACTURA. E-TRANSPORT. Studii de caz si noutati legislative"!


Nota de informare

1 raspuns


la 31 Ian. 2014
Aceste investitii ar fi trebuit inregistrate in contul 212 la data Procesului verbal de receptie FINALA (2011). Totodata, in anul 2011 aceste investitii, odata cu trecerea in contul 212, trebuia sa fie declarate si la directia de impozite si taxe locale. In cazul in care operati aceste inregistrari in contabilitate, directia de impozite si taxe locale va primi declaratia cu amenda, iar pentru impozitele neachitate la termen se vor calcula accesorii de intarziere. Diferenta de cheltuieli puteti sa le inregistrati in contul 212-amenajari cladiri, pentru care nu se datoreaza impozit.
Voteaza raspuns 0 Apreciez acest raspuns 0 Nemultumit de acest raspuns
Raspunde
Aboneaza-te GRATUIT la
Newsletter-ul ClubContabilitate.ro

pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!

x