Am preluat o firma care are un client ramas neincasat din mai 2008.
S-a incercat sa se ia legatura cu clientul respectiv prin posta , iar corespondenta se intorcea inapoi . Ne-am deplasat personal la adresa respectiva si nu i-am gasit(firma nu mai are adresa respectiva).
Ce alte demersuri am putea face pentru a putea sa scoatem din evidenta acest client care din cate se pare nu mai poate fi incasat, mai ales ca a fost declarat inactiv de ANAF si are si certificatul in scopuri de TVA anulat din 2011?
S-a incercat sa se ia legatura cu clientul respectiv prin posta , iar corespondenta se intorcea inapoi . Ne-am deplasat personal la adresa respectiva si nu i-am gasit(firma nu mai are adresa respectiva).
Ce alte demersuri am putea face pentru a putea sa scoatem din evidenta acest client care din cate se pare nu mai poate fi incasat, mai ales ca a fost declarat inactiv de ANAF si are si certificatul in scopuri de TVA anulat din 2011?
Adaugata in
1 raspuns
Expert Teodora Munteanu
Raspunsuri la intrebarea
la 03 Feb. 2014
Cheltuielile inregistrate la scoaterea din evidenta a creantelor neincasate, potrivit prevederilor art. 21 alin.2 lit.n din Codul fiscal sunt considerate cheltuieli deductibile la calculul profitului impozabil numai in urmatoarele situatii:
- procedura de faliment a debitorilor a fost inchisa in baza unei hotarari judecatoresti;
- debitorul a decedat si creanta nu poate fi recuperata de la mostenitori;
- debitorul este dizolvat in cazul societatilor cu raspundere limitata cu asociat unic, sau lichidat fara succesor;
- debitorul inregistreaza dificultati majore care ii afecteaza intregul patrimoniu.
Vezi si Normele metodologice de aplicare a Codului fiscal, pct. 32^1 .
In cazul in care va incadrati in prevederile sus mentionate, se emite o Hotarare AGA prin care se vor stinge acesti clienti.
Nota contabila este 6588= 4111