Email RSS Facebook
Esti membru? Logheaza-te aici.
Nu aveti cont? Inscrie-te gratuit
x Intra in ClubContabilitate.ro

ANAF si MFPCodul de procedura fiscalaCodul fiscalDeclaratii si FormulareLegea ContabilitatiiMonografii contabileStudii de cazTVA

PFA activitati de inginerie si consultanta tehnica legate de acestea

Suntem un PFA care si-a inceput activitatea la 01.08.2014,avand ca obiect principal activitati de inginerie si consultanta tehnica aferente acestora.Vrem sa incheiem un contract de prestari servicii (de colaborare) cu un SRL.Ne puteti sugera dumneavoastra un model de astfel de contract,care ar fi cel mai potrivit?De la finante am primit doar registru inventar,registru jurnal de incasari-plati,avem si chitantier.Ce alte documente mai trebuie sa avem pe langa acestea sau sunt suficiente pe care le avem?Noi trebuie sa intocmim si facturi,nu,pentru serviciile prestate?Unde trebuie sa ne platim CAS-ul,CASS-ul si toate aceste cheltuieli si pe baza caror documente le inregistram si le achitam?
Iar ca o ultima intrebare,avem voie sa si angajam ca si PFA?


Adaugata in   Studii de caz

2 raspunsuri


la 07 Aug. 2014
In calitate de PFA, trebuie sa tineti contabilitatea in partida simpla, sa inregistrati incasarile si platile facute in registrul de incasari si plati si mijloacele fixe si obiectele de inventar in registrul inventar. Activitatea de prestari servicii va avea la baza contractul, factura si chitanta pentru persoane juridice si bon de casa pentru persoane fizice (evitarea casei de marcat se face incasand prin virament bancar). Contractul de consultanta tehnica trebuie sa contina clauzele minime legale si tinand cont de unicitatea acestuia va recomand sa nu utilizati un contract model cu clauze generale ci unul adptat la reaalitatea contractuala pentru a evita implicatiile de natura juridica ce pot aparea in derularea acestuia. Din punctul de vedere al impozitelor si taxelor, faptul ca ati inregistrat registrele la administratia teritoriala, inseamna ca ati depus si declaratia estimativa de venit 220 si formularul 600 pentru contributia CAS. Plata pentru sumele declarate se face trimestrial urmand ca anual prin declaratia 200 sa se faca regularizarea si sa se achite si cota CASS
Voteaza raspuns 0 Apreciez acest raspuns 0 Nemultumit de acest raspuns
Raspunde
la 07 Aug. 2014
Va multumesc din suflet pentru ajutor,acum am inteles cum o sa se deruleze activitatea si ce trebuie sa fac.Mii de multumiri. O zi buna va doresc! Cu stima, Adina Sorinchescu
Voteaza raspuns 0 Apreciez acest raspuns 0 Nemultumit de acest raspuns
Raspunde
Aboneaza-te GRATUIT la
Newsletter-ul ClubContabilitate.ro

pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!

x