Email RSS Facebook
Esti membru? Logheaza-te aici.
Nu aveti cont? Inscrie-te gratuit
x Intra in ClubContabilitate.ro

ANAF si MFPCodul de procedura fiscalaCodul fiscalDeclaratii si FormulareLegea ContabilitatiiMonografii contabileStudii de cazTVA

ordine incasare facturi restante

Buna ziua!

Societatea are de incasat facturi restante de la un client. Astazi a platit o factura din luna mai 2014, in conditiile in care are facturi restante din 2012. Ce factura inregistrez in contabilitatea ca fiind incasata? Exista vreun articol in lege care prevede ca platile sa se faca in ordinea emiterii facturii? Care este acest articol?

Multumesc!

Maria
Adaugata in   Studii de caz

3 raspunsuri


la 27 Mai. 2014
In cazul in care clientul are sume restante, specificand pe ordinul de plata ultima factura, trebuie sa inregistrati incasarea in ordinea cronologica a facturilor neincasate, notificand clientul de datoria neachitata. Va recomand sa verificati si confirmarile de sold efectuate la sfarsit de perioada, si sa verificati daca sumele neincasate nu sunt in litigiu. Nu exista o prevedere legala pentru achitarea in ordine a facturilor, dar pentru recuperarea creantelor se poate apela la executare silita, precum si aplicarea unor penalitati legale.
Voteaza raspuns 0 Apreciez acest raspuns 0 Nemultumit de acest raspuns
Raspunde
la 27 Mai. 2014
Platile se inregistreaza in contabilitate conform specificatiilor de pe ordinul de plata,deci in acest caz chiar daca sunt facturi restante din 2012,daca pe ordinul de plata este specificata factura din luna mai 2014,veti inregistra plata facturii din mai 2014, conform ordinului de plata. Nu exista prevederi legale referitoare la faptul ca platile se efectueaza in ordinea emiterii facturii.
Voteaza raspuns 0 Apreciez acest raspuns 0 Nemultumit de acest raspuns
Raspunde
la 28 Mai. 2014
Avand in vedere prevederile Art. 1507 alin.(3) din Codul civil, in cazul plăţii efectuate prin virament bancar, debitorul face imputaţia prin menţiunile corespunzătoare consemnate de el pe ordinul de plată. Asadar, in cazul in care clientul dvs. a indicat in OP factura pentru care efectueaza plata, aveti obligatia sa stingeti acceasi factura.
Voteaza raspuns 0 Apreciez acest raspuns 0 Nemultumit de acest raspuns
Raspunde
Aboneaza-te GRATUIT la
Newsletter-ul ClubContabilitate.ro

pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!

x