Un SRL, platitor de TVA si impozit pe profit, are sediul social intr-o cladire proprietate a societatii. Cladirea se va racorda la sistem electric EON si la sistemul distributie gaz . Sediul se va moderniza si prin mai multe lucrari de renovare: termopane, gresie, aianta. Cum vor fi inregistrate toate aceste investitii in contabilitatea societatii (monografii contabile si dpvf) si in ce masura va putea fi dedus TVA?
Adaugata in
1 raspuns
Expert Teodora Munteanu
Raspunsuri la intrebarea
la 25 Iun. 2013
In cazul in care societatea dvs. detine cladirea respectiva, aceasta va suporta cheltuielile cu amenajarea cladirii. Cheltuielile efectuate cu aceasta ocazie vor fi inregistrate in contul 231, treptat, pe masura efectuarii acestora.
Nota contabila pentru achizitiile de materiale este urmatoarea:
%=401
231
4426
plata furnizorilor 401=5121/5311
La terminarea lucrarilor se va proceda la receptia lucrarii printr-un proces verbal.
La data receptiei lucrarilor, amenajarile in curs vor fi trecute in valoarea de inventar a cladiri prin nota contabila 212 analitic=231 (va creste valoarea de inventar a cladirii)
Aveti in vedere si faptul ca aceasta valoare va trebui declarata la directia de impozite si taxe locale, in termen de 30 de zile de la data receptiei finale a lucrarilor.
Avand in vedere ca realizati inbunatatirea cladirii, cheltuielile sunt deductibile, iar TVA-ul aferent poate fi dedus.