Firma functioneaza intr-un spatiu inchiriat, patronul achizitioneaza si inregistreaza in contabilitate materiale de constructii pentru intretinerea si modernizarea sediului social, materialele sunt inregistrate pe contul de investitii 231, dar se deduce tva-ul.
Este corect cum se procedeaza?
Este corect cum se procedeaza?
Adaugata in
1 raspuns
Expert Teodora Munteanu
Raspunsuri la intrebarea
la 14 Apr. 2014
Cheltuielile efectuate cu aceasta ocazie vor fi inregistrate in contul 231, treptat, pe masura efectuarii acestora.
Nota contabila pentru achizitiile de materiale este urmatoarea:
%=401
231
4426
plata furnizorilor 401=5121/5311
La terminarea lucrarilor se va proceda la receptia lucrarii printr-un proces verbal.
La data receptiei lucrarilor, amenajarile in curs vor fi trecute in contul de amenajari cladiri prin nota contabila 212 analitic=231. Urmeaza sa amortizati aceste amenajari pe perioada de derulare a contractului de inchiriere.
Avand in vedere ca realizati lucrari de reparatii si intretinere a cladirii conform contractului de inchirieret, cheltuielile sunt deductibile, iar TVA-ul aferent poate fi dedus.