Buna.in cazul unui proiect finanţat din fonduri europene, toata valoarea obiectivului intra in contul 231?mă interesează categoriile de cheltuieli in care trebuie incluse platile.executia, documentatiile, proiectul intra in 404, dar taxele si avizele tot aici?am de ex, un comision pt obtinere avans sau consultanta, astea tin de 401?
Adaugata in

Aboneaza-te GRATUIT la
Newsletter-ul ClubContabilitate.ro
pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!
Primesti gratuit raportul "E-DECONT. E-FACTURA. E-TRANSPORT. Studii de caz si noutati legislative"!
Newsletter-ul ClubContabilitate.ro
pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!
Primesti gratuit raportul "E-DECONT. E-FACTURA. E-TRANSPORT. Studii de caz si noutati legislative"!
1 raspuns

Consultant Adrian Condurache
Raspunsuri la intrebarea
la 27 Aug. 2014
In cazul unui proiect finantat din fonduri nerambursabile, costurile cu realizarea unei imobilizari sunt reglementate de OMFP 3055/2009 privind contabilitatea, ce enumera punctual cheltuielile componente ale costului unei imobilizari precum si modul de inregistrare. Primirea de fonduri nerambursabile este considerata o subventie pentru investitii, ce poate avea forma subventiei unor active, cand sunt finantate active imobilizate. Conform reglementarilor, o subventie este considerata un venit amanat, se inregistreaza in contul 475 -subventii pentru investitii, iar pe masura ce se inregistreaza cheltuielile ce au fost finantate, subventia se vireaza la venituri.
Inregistrarile contabile:
-inregistrare fonduri
445 = 475 (la data aprobarii contractului)
-achizitie imobilizare
21X = 404
4426 = 404
-amortizare
6811= 2813
-incasare fonduri
5121= 445
-inregistrare venituri (amortizare lunara)
475 = 7584
Taxele si avizele sunt inregistrate ca servicii pe 628 sau taxe pe 635