Email RSS Facebook
Esti membru? Logheaza-te aici.
Nu aveti cont? Inscrie-te gratuit
x Intra in ClubContabilitate.ro

ANAF si MFPCodul de procedura fiscalaCodul fiscalDeclaratii si FormulareLegea ContabilitatiiMonografii contabileStudii de cazTVA

inceput de an pfa

la sfarsitul anului 2012 in registru de incasari si plati venitul impozabil reprezinta diferenta dintre incasari si plati adunat cu cheltuielile nedeductibile si soldul materialelor in stoc la 31.12.2012 la pret de achizitie dupa care se inmulteste cu 16%

intrebarea este la inceputul anului 2013 in registru de incasari si plati se porneste cu nr 1 , si nu se tine seama de stocul de materiale?

se porneste cu sold 0, si numai in situatia cand am pierdere se trece soldul la inceputul anului trecut pe rubrica plati.

este bine?
Adaugata in   Studii de caz

1 raspuns


la 13 Feb. 2013
Buna ziua, Regulile privind determinarea venitului impozabil pe baza datelor din contabilitatea in partida simpla sunt cele prevazute la art. 48 din Codul fiscal. Contabilitatea in partida simpla se conduce potrivit prevederilor Ordinului ministrului finantelor publice nr. 1.040/2004 pentru aprobarea Normelor metodologice privind organizarea si conducerea evidentei contabile in partida simpla de catre persoanele fizice care au calitatea de contribuabil in conformitate cu prevederile Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal. Aceste registre se numeroteaza, se snuruiesc, se parafeaza si se inregistreaza la organele fiscale teritoriale. Contabilitatea in partida simpla se bazeaza pe inregistrarea in Registrul-jurnal de incasari si plati a tuturor incasarilor si platilor efectuate in cursul unei perioade. Datele inregistrate in Registrul-jurnal de incasari si plati stau la baza determinarii venitului impozabil. Venitul net (venitul impozabil) din activitati independente se determina ca diferenta intre venitul brut si cheltuielile considerate deductibile, efectuate in scopul realizarii de venituri. In Registrul-jurnal de incasari si plati se inregistreaza: - veniturile din vanzarea marfurilor, a produselor si din prestarea serviciilor ca urmare a desfasurarii activitatii, fara TVA, pe baza documentelor justificative emise. in conditiile utilizarii aparatelor de marcat electronice fiscale, inregistrarea veniturilor se face in baza Raportului fiscal de inchidere zilnica; - veniturile sub forma de dobanzi din creante comerciale sau din alte creante utilizate in legatura cu o activitate independenta; - castigurile din vanzarea activelor din patrimoniul afacerii, utilizate intr-o activitate independenta, exclusiv contravaloarea bunurilor ramase dupa incetarea definitiva a activitatii; - veniturile din anularea sau scutirea unor datorii de plata aparute in legatura cu o activitate independenta; - veniturile inregistrate de casele de marcat cu memorie fiscala, instalate ca aparate de taxat pe autovehiculele de transport persoane sau bunuri in regim de taxi; - platile efectuate pentru achizitia materiilor prime, materialelor, marfurilor, obiectelor de inventar; - platile reprezentand rate de leasing conform contractelor incheiate; - platile reprezentand salarii platite, cheltuieli cu alte servicii prestate de terti, comisioane, cheltuieli postale; - cheltuielile cu dobanzile si comisioanele bancare.
Voteaza raspuns 0 Apreciez acest raspuns 0 Nemultumit de acest raspuns
Raspunde
Aboneaza-te GRATUIT la
Newsletter-ul ClubContabilitate.ro

pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!

x