Email RSS Facebook
Esti membru? Logheaza-te aici.
Nu aveti cont? Inscrie-te gratuit
x Intra in ClubContabilitate.ro

ANAF si MFPCodul de procedura fiscalaCodul fiscalDeclaratii si FormulareLegea ContabilitatiiMonografii contabileStudii de cazTVA

functionare asociere in participatiune

in cadrul unei asocieri in participatiune, unul dintre asociati participa cu aport in bani, acesta fiind si desemnat pentru evidenta contabila a asocierii. Ulterior, transmite celuilalt asociat, prin decontul de venituri si cheltuieli, cheltuieli cu dobânzile aferente împrumuturilor contractate pentru aportul sau la asociere.
Sunt aceste cheltuieli aferente asocierii si trebuie suportate de ambii asociati sau sunt doar in sarcina asociatului care vine in asociere cu aport in bani, si care este cadrul legislativ aplicabil?
CONTROALE e-Factura: TOP 9 recomandari pentru a evita sanctiunile
Aboneaza-te GRATUIT la
Newsletter-ul ClubContabilitate.ro

pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!

Primesti gratuit raportul "CONTROALE e-Factura: TOP 9 recomandari pentru a evita sanctiunile"!


Nota de informare

5 raspunsuri


la 13 Mar. 2019
Asocierea in participatiune are un asociat pricipal si un asociat secundar, ambii venind in asociere cu un aport clar, inregistrat in contractul de asociere. Asociatul principal are obligatia contabilitatii, respectiv a contabilizarii relutatelor asocierii si distribuirea catre partenerul secundar a cotei rezultate. Daca un asociat vine cu aport in bani, obtinuti in urma unui credit, dobanda bancara se inregistreaza ca o cheltuiala in contul asocierii.
Voteaza raspuns 0 Apreciez acest raspuns 0 Nemultumit de acest raspuns
Raspunde
la 13 Mar. 2019
De ce sa sustina asociatul secundar chletuielile privind suma adusa ca aport in asociere? Nu se considera ca, la semnarea contractului de asociere in participatiune, asociatul principal are suma de varsat in contul asocierii?
Voteaza raspuns 0 Apreciez acest raspuns 0 Nemultumit de acest raspuns
Raspunde
la 13 Mar. 2019
Dumneavoastra aveti contractul de asociere prin care sunt definite obligatiile partilor si participarea la beneficii. Aportul adus in asociere daca este obtinut in urma unui credit bancar obtinut cu acordul ambilor parteneri, cheltuielile aferente sunt ale asocierii. Daca unul din parteneri aduce aport in bani obtinut in urma unui credit bancar, acesta suporta costul creditului.
Voteaza raspuns 0 Apreciez acest raspuns 0 Nemultumit de acest raspuns
Raspunde
la 14 Mar. 2019
Acest acord privind obtinerea unui credit pentru finantarea aportului (de ce s-ar mai asocia doua entitati daca cea care trebuie sa vina cu aport in bani nu ii are?!?) nu exista! Asociatul principal-administratorul asocierii le declara la cheltuieli fara a avea acordul in scris al asociatului secundar. Cum este corect? Care este cadrul legal care reglementeaza acest aspect?
Voteaza raspuns 0 Apreciez acest raspuns 0 Nemultumit de acest raspuns
Raspunde
la 14 Mar. 2019
Ca asociat puteti cere explicatii privind rezultatul asocierii, a cheltuielilor declarate si plata cotei contractuale. Pentru rezolvare se poate apela la arbitrajul instantei daca nu se poate pe cale amiabila.
Voteaza raspuns 0 Apreciez acest raspuns 0 Nemultumit de acest raspuns
Raspunde
Aboneaza-te GRATUIT la
Newsletter-ul ClubContabilitate.ro

pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!

x