Email RSS Facebook
Esti membru? Logheaza-te aici.
Nu aveti cont? Inscrie-te gratuit
x Intra in ClubContabilitate.ro

ANAF si MFPCodul de procedura fiscalaCodul fiscalDeclaratii si FormulareLegea ContabilitatiiMonografii contabileStudii de cazTVA

Evidenta PFA

Buna ziua!
La sfarsitul lunii martie am infiintat un PFA pentru apicultura, cod CAEN 0149, pentru accesarea masurii 141, fonduri europene nerambursabile. Ce registre ar trebui sa detin? Trebuie sa cumpar acel caiet unic de control? Veniturile din apicultura sunt neimpozabile, am intrebat la administratia de finante de care apartin si nu au stiut sa-mi raspunda.
Multumesc!
Adaugata in   Studii de caz
E-DECONT. E-FACTURA. E-TRANSPORT. Studii de caz si noutati legislative
Aboneaza-te GRATUIT la
Newsletter-ul ClubContabilitate.ro

pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!

Primesti gratuit raportul "E-DECONT. E-FACTURA. E-TRANSPORT. Studii de caz si noutati legislative"!


Nota de informare

1 raspuns


la 15 Mai. 2012
Contribuabilii care obtin venituri din activitati independente sunt obligati, potrivit prevederilor art. 49 alin. 8 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal cu modificarile si completarile ulterioare, sa organizeze si sa conduca evidenta contabila in partida simpla. Persoanele fizice autorizate, au obligatia obtinerii si completarii unor registre si documente obligatorii. Registrul unic de control. Se achizitioneaza de la finante organul fiscal pe raza caruia se afla sediul contribuabilului in termen de 30 de zile de la infiintare pentru toate tipurile de PFA. E necesar de avut atat la sediu cat si pentru fiecare punct de lucru daca este cazul. Registrul-jurnal de incasari cod 14-1-1/b se foloseste ca document de inregistrare a incasarilor si platilor de catre PFA impozitate in sistem real. Este documentul care arata situatia financiara a PFA. Registrul inventar cod 14-1-2/a se foloseste de catre PFA pentru inventarierea patrimoniului. Registrul de evidenta al salariatilor. Se completeaza in format electronic de catre PFA-urile care au salariati. Veti depune declaratia 220 privind venitul estimat- vezi OMEF 2371/2007 cu modificarile si completarile ulterioare. Impozitul se calculeaza proportional pentru numarul de luni din an ramase. Termen 15 zile de la infiintare. Totodata, pentru declaratiile la Casa de pensii si Casa de sanatate de care apartineti consultati OUG 58/ 2010. Termenul de platÄ? a contribu??iei de asigurÄ?ri sociale este p??nÄ? la data de 25 a lunii urmÄ?toare celei pentru care se datoreazÄ? plata. Termenele de plata pt contributia de sanatate sunt trimestriale: 15.03, 15.06, 15.09, 15.12. Pentru impozitare vezi ART. 71 din Codul fiscal Veniturile din activitÄ???i agricole sunt venituri din urmÄ?toarele activitÄ???i: d valorificarea produselor agricole ob??inute dupÄ? recoltare, ??n stare naturalÄ?, de pe terenurile agricole proprietate privatÄ? sau luate ??n arendÄ?, cÄ?tre unitÄ???i specializate pentru colectare, unitÄ???i de procesare industrialÄ? sau cÄ?tre alte unitÄ???i, pentru utilizare ca atare. ART.74 Calculul ??i plata impozitului aferent veniturilor din activitÄ???i agricole 4 ?Žn cazul contribuabililor care realizeazÄ? venituri bÄ?ne??ti din agriculturÄ?, potrivit prevederilor art. 71 lit. d, prin valorificarea produselor v??ndute cÄ?tre unitÄ???i specializate pentru colectare, unitÄ???i de procesare industrialÄ? sau cÄ?tre alte unitÄ???i pentru utilizare ca atare, impozitul se calculeazÄ? prin re??inere la sursÄ? prin aplicarea cotei de 2% asupra valorii produselor livrate, ??ncep??nd cu data de 1 ianuarie 2009, impozitul fiind final.
Voteaza raspuns 0 Apreciez acest raspuns 0 Nemultumit de acest raspuns
Raspunde
Aboneaza-te GRATUIT la
Newsletter-ul ClubContabilitate.ro

pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!

x