Buna ziua
M-am gandit sa imi deschid un magazin de haine second hand si as avea nevoie de cateva informatii, sfaturi, opinii si v-as fi recunoscator daca m-ati ajuta. Orice informatie mi-ar putea fi de folos.
Multumesc anticipat.
M-am gandit sa imi deschid un magazin de haine second hand si as avea nevoie de cateva informatii, sfaturi, opinii si v-as fi recunoscator daca m-ati ajuta. Orice informatie mi-ar putea fi de folos.
Multumesc anticipat.
Adaugata in

Aboneaza-te GRATUIT la
Newsletter-ul ClubContabilitate.ro
pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!
Primesti gratuit raportul "E-DECONT. E-FACTURA. E-TRANSPORT. Studii de caz si noutati legislative"!
Newsletter-ul ClubContabilitate.ro
pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!
Primesti gratuit raportul "E-DECONT. E-FACTURA. E-TRANSPORT. Studii de caz si noutati legislative"!
2 raspunsuri

Expert Teodora Munteanu
Raspunsuri la intrebarea
la 08 Mar. 2013
In primul rand, completati obiectul de activitate al firmei cod CAEN 4779 Comert cu amanuntul al bunurilor de ocazie vandute prin magazine.
Iata cateva din etapele ulterioare:
Pentru functionarea magazinului aveti nevoie de autorizatii obligatorii SSM, sanitara, PSI etc.
Pentru a putea efectua achizitii, respectiv livrari catre UE societatea trebuie sa fie platitoare de TVA si inscrisa in ROI, conform prevederile OUG nr.54 /2010.
Trebuie sa va inregistrati in Registrul operatorilor intracomunitari pentru achizitii UE si sa obtineti certificatului EORI pentru achizitii NON-UE.
Aveti obligatia achizitiei casei de marcat. Conform prevederilor OUG 28/ 1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, operatorii economici care efectueaza livrari de bunuri cu amanuntul, precum si prestari de servicii direct catre populatie sunt obligati sa utilizeze aparate de marcat electronice fiscale. Operatorii economici au obligatia sa emita bonuri fiscale cu aparate de marcat electronice fiscale si sa le predea clientilor. La solicitarea clientilor, utilizatorii vor elibera acestora si factura fiscala.
Receptia marfii - se intocmeste NIR.
Separat intocmiti o anexa cu transformarile facute pe articole, anexa pe care o atasati facturii.
Ex. conform facturii primite avem:
- greutate totala haine =10 kg
- pret 10 lei
- valoare factura 100 lei
Din transformare au rezultat articolele conform PV anexa:
- 50 bucati articol X cu pret/unitate 1 leu, valoare 50 lei
- 20 bucati articol Y cu pret/unitate 2 lei, valoare 40 lei
- 10 bucati articol Z cu pret/unitate 1 leu, valoare 10 lei
Valoare totala anexa 100 lei.
Astfel se stabilesc si preturile de vanzare cu amanuntul.
Atentie! Valoarea totala a anexei trebuie sa coincida cu cea din factura.
Utilizati monografia pentru marfuri cu amanuntul.

User Slavici Elena
a raspuns userului Teodora Munteanu
la 14 Mar. 2013
As avea o mica completare: nu uitati de OPC; de exemplu acum au un control tematic si verifica certificatele de dezinsectie, evidenta intrarilor si iesirilor, procesele verbale de sortare si anumite aspecte legate de reclama. Cititi hotararea 163/2007, este scurta si simpla.