Email RSS Facebook
Esti membru? Logheaza-te aici.
Nu aveti cont? Inscrie-te gratuit
x Intra in ClubContabilitate.ro

ANAF si MFPCodul de procedura fiscalaCodul fiscalDeclaratii si FormulareLegea ContabilitatiiMonografii contabileStudii de cazTVA

Demers angajare cetatean non-european

Buna ziua,
Ma confrunt cu urmatoarea situatie in recrutare ? avem un candidat din Liban care lucreaza in momentul de fata in Romania si suntem in discutii cu el pentru a-l angaja .
El are permis de munca (pentru angajatorul actual) si permis de sedere pana la sfarsitul anului 2015 (este deja de 3 ani in Romania si in 2016 poate sa aplice pentru permis de lunga sedere ).
Ma puteti ajuta cu demersurile necesare ,pasii ce ar trebui urmati pentru angajare.
Va multumesc.
Adaugata in   Studii de caz

1 raspuns


la 16 Dec. 2014
In cazul angajarii unei persoane extracomunitare, societatea trebuie sa pregateasca un dosar in vederea obtinerii unui permis de munca de la Oficiul Roman pentru Imigrari. Astfel, strainii pot fi incadrati in munca in conditiile stabilite de OUG 56/2007 privind incadrarea in munca si detasarea strainilor pe teritoriul Romaniei, cu modificarile si completarile ulterioare. Conform art. 3 alin. (1) din OUG 56/2007, strainii pot fi incadrati in munca pe teritoriul Romaniei la angajatori care functioneaza in mod legal, cu indeplinirea cumulativa a urmatoarelor conditii: - locurile de munca vacante nu pot fi ocupate de cetateni romani, ai altor state membre ale Uniunii Europene, ai statelor semnatare ale Acordului privind Spatiul Economic European, precum si de rezidenti permanenti pe teritoriul Romaniei; - indeplinesc conditiile speciale de pregatire profesionala, experienta in activitate si autorizare, solicitate de angajator potrivit legislatiei in vigoare; - fac dovada faptului ca sunt apti din punct de vedere medical sa desfasoare activitatea respectiva si nu au antecedente penale care sa fie incompatibile cu activitatea pe care o desfasoara sau urmeaza sa o desfasoare pe teritoriul Romaniei; - se incadreaza in contingentul anual aprobat prin hotarare a Guvernului; - angajatorii au achitate obligatiile catre bugetul de stat pe ultimul trimestru; - angajatorul sa desfasoare efectiv activitatea pentru care se solicita eliberarea autorizatiei de munca - angajatorul sa nu fi fost sanctionat anterior pentru munca nedeclarata sau angajare ilegala Autorizatia de munca nu se acorda strainilor care in ultimii 2 ani au avut un drept de sedere pentru desfasurarea de activitati comerciale si nu au respectat planul de afaceri prevazut la art. 43 alin. (2) lit. a) din OUG 194/2002, republicata, cu completarile ulterioare. Angajatorul va obtine autorizatia de munca de la formatiunile teritoriale ale Inspectoratului General pentru Imigrari din judetul in care are sediul social. Pentru aceasta, va depune o serie de documente.
Voteaza raspuns 0 Apreciez acest raspuns 0 Nemultumit de acest raspuns
Raspunde
Aboneaza-te GRATUIT la
Newsletter-ul ClubContabilitate.ro

pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!

x