Buna ziua!
Firma a facut investitii in valoare de 149807 lei la un spatiu comercial inchiriat. In luna iunie 2014 s-a finalizat investitia. Periaoada de inchiriere estre de 5 ani si a inceput din luna iunie 2012.Pentru periada ramasa va trebui sa calculez amortizare - 36 luni. Pentru luna iulie 2014 am inregistrat amortizarea aferenta. Conducerea societatii decide cumpararea spatiului respectiv. Cum procedez in acest caz?
Ce fac cu amortizarea ramasa? Ce implicatii are din punct de vedere fiscal si contabil? Ce inregistrari contabile se fac?
Multumesc!
Maria
Adaugata in

Aboneaza-te GRATUIT la
Newsletter-ul ClubContabilitate.ro
pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!
Primesti gratuit raportul "E-DECONT. E-FACTURA. E-TRANSPORT. Studii de caz si noutati legislative"!
Newsletter-ul ClubContabilitate.ro
pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!
Primesti gratuit raportul "E-DECONT. E-FACTURA. E-TRANSPORT. Studii de caz si noutati legislative"!
1 raspuns

Consultant Adrian Condurache
Raspunsuri la intrebarea
la 12 Aug. 2014
Avand in vedere ca spatiul a fost inchiriat si apoi cumparat, iar pentru amenajare aveti un plan de amortizare in derulare, puteti sa aveti o amortizare cumulata pe valoarea achizitiei cu cea a modernizarilor sau sa faceti amortizare separat. Implicatiile fiscale sunt pentru valoarea ramasa nemortizata din cheltuielile de modernizare si amortizarea spatiului la valoarea de achizitie.
Din punct de vedere contabil urmeaza sa inregistrati in patrimoniu spatiul si sa aplicati amortizarea din luna urmatoare