Email RSS Facebook
Esti membru? Logheaza-te aici.
Nu aveti cont? Inscrie-te gratuit
x Intra in ClubContabilitate.ro

ANAF si MFPCodul de procedura fiscalaCodul fiscalDeclaratii si FormulareLegea ContabilitatiiMonografii contabileStudii de cazTVA

cum se completeaza registrele la o inteprindere individuala?

buna ziua. am deschis de curand o inteprindere individuala. am cumparat cele doua caiete registru jurnal de incasari si plati ,registru inventar precum si nota de receptie si constatare diferente si raport de gestiune periodic. problema e ca nu stiu cum sa le utilizez si nu mi permit sa angajez contabil. m ati putea ajuta cu cateva sfaturi cu privire la aceasta chestiune? si as mai avea o problema . am deschis o florarie, nu a mers si am inchiso. momentan nu mai am bani sa deschid alta afacere. cum procedez mai ales ca am aruncat o multime de flori ofilite. si cum fac sa depun autorizatia la pastrare? va multumesc anticipat

2 raspunsuri


la 20 Iul. 2014
Intreprinderea individuala tine contabilitate in partida simpla, deci va utiliza registrele cu regim special obligatorii din punct de vedere legal. Aceste registre sunt: - registrul unic de control, unde se vor consemna persoanele care efectueaza controale si rezultatele acestora - registrul inventar, care se complecteaza de obicei la sfarsitul anului cand are loc inventarierea patrimoniului, pe baza inventarului faptic - registrul jurnal de incasari si plati, care trebuie vizat de inspectorul de la Administratia Financiara inainte de inceperea activitatii Alte registre utile activitatii in functie de domeniul respectiv, in caz ca nu aveti un program informatic ce va ajuta la listarea documentelor sunt: registrul de casa, note de intrare receptie, bon de consum, fisa de magazie, fisa obiectelor de inventar, foi de parcurs, ordine de deplasare, etc, in functie de natura activitatii. Daca doriti mai multe informatii despre documentele contabile le gasiti in Ordinul 3512/2008, 3055/2009 si 2869/2010 care le actualizeaza pe cele doua. Pentru activitatea zilnica, completati registrul jurnal de incasari si plati. La incasari treceti incasarile in numerar de la casa de marcat sau chitanta ori ordin de plata daca incasarea este prin virament. La plati treceti documentul de plata (chitanta, bon fiscal, ordin de plata din extrasul de cont daca platiti prin banca) platile la marfa, taxe si impozite platite catre primarie, ratele trimestriale la contributiile la sanatate, impozit pe venit si cas daca e cazul, facturile de la utilitati si ce alte cheltuieli mai aveti. Operatiunile inregistrate in Registrul-jurnal de incasari si plati se totalizeaza anual. Pentru aceste operatiuni nu aveti nevoie de un contabil. In cazul florariei, nu aveti cum sa acoperiti pierderea inregistrata, iar daca ati inchis activitatea este bine ca activitatea acesteia sa fie suspendata pe perioada maxima, 3 ani, sau in cazul in care doriti lichidarea, aceasta se poate face voluntar cu ajutorul unui lichidator autorizat, dar este recomandabil sa nu aveti datorii bugetare.
Voteaza raspuns 0 Apreciez acest raspuns 0 Nemultumit de acest raspuns
Raspunde
la 23 Iul. 2014
va multumesc din suflet
Voteaza raspuns 0 Apreciez acest raspuns 0 Nemultumit de acest raspuns
Raspunde
Aboneaza-te GRATUIT la
Newsletter-ul ClubContabilitate.ro

pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!

x