Buna ziua,
Am si eu cateva intrebari legate de contabilitate fiind la inceput de drum. Am infiintat un SRL-D cu activitate cod caen 4791 respectiv magazin online. Intrebarile mele sunt urmatoarele:
1) Am fost la banca sa deschid contul insa mi-au cerut actul constitutiv in original, insa acesta a ramas la registrul comertului. Ce pot sa fac in situatia aceasta?
2) Dupa ce am deschis firma cum se procedeaza pentru a baga bani in firma? Spre ex am anumite cheltuieli de facut, realizare site, cumparat mobilier etc pe care vreau sa le fac pe firma. Am inteles ca o metoda ar fi aceea de a realiza un aport de capital sau o alta metoda ar fi de a imprumuta firma. Care este concret diferenta intre ele?
3) Pot face mai multe aporturi de capital sau creditari sau este neaparat nevoie sa realizez aceasta direct cu o suma consistenta. Eu ma gandeam sa le iau oarecum treptat, o data pentru site, mobilier etc, alta data dupa ce voi gasi contabil si va trebui sa platesc aceste servicii, alta data cand voi vrea sa achizitionez marfa, eventual de mai multe ori daca achizitionez in transe sau de la furnizori diferiti.
4) In certificatul constatator pe care l-am ridicat de la ONRC scrie:
"4791 Comert.....[...]
Activitati care se desfasoara la beneficiari si/sau in afara sediilor proprii"
Asta inseamna ca nu pot avea activitate la sediul social? Ce am de facut daca vreau sa imi desfasor activitatea si la sediul social (sa imi pun un calculator, sa preiau comenzi, sa facturez si sa livrez) ?
Multumesc,
Am si eu cateva intrebari legate de contabilitate fiind la inceput de drum. Am infiintat un SRL-D cu activitate cod caen 4791 respectiv magazin online. Intrebarile mele sunt urmatoarele:
1) Am fost la banca sa deschid contul insa mi-au cerut actul constitutiv in original, insa acesta a ramas la registrul comertului. Ce pot sa fac in situatia aceasta?
2) Dupa ce am deschis firma cum se procedeaza pentru a baga bani in firma? Spre ex am anumite cheltuieli de facut, realizare site, cumparat mobilier etc pe care vreau sa le fac pe firma. Am inteles ca o metoda ar fi aceea de a realiza un aport de capital sau o alta metoda ar fi de a imprumuta firma. Care este concret diferenta intre ele?
3) Pot face mai multe aporturi de capital sau creditari sau este neaparat nevoie sa realizez aceasta direct cu o suma consistenta. Eu ma gandeam sa le iau oarecum treptat, o data pentru site, mobilier etc, alta data dupa ce voi gasi contabil si va trebui sa platesc aceste servicii, alta data cand voi vrea sa achizitionez marfa, eventual de mai multe ori daca achizitionez in transe sau de la furnizori diferiti.
4) In certificatul constatator pe care l-am ridicat de la ONRC scrie:
"4791 Comert.....[...]
Activitati care se desfasoara la beneficiari si/sau in afara sediilor proprii"
Asta inseamna ca nu pot avea activitate la sediul social? Ce am de facut daca vreau sa imi desfasor activitatea si la sediul social (sa imi pun un calculator, sa preiau comenzi, sa facturez si sa livrez) ?
Multumesc,
Adaugata in
3 raspunsuri
Consultant Adrian Condurache
Raspunsuri la intrebarea
la 24 Mar. 2015
Actul constitutiv se intocmeste in mai multe exemplare tocmai pentru a avea si societatea formulare. Va trebui sa refaceti actul constitutiv la firma care l-a redactat sau prin tiparirea inca unui exemplar original.
Toate investitiile necesare pentru buna desfasurare a activitatii firmei trebuie sustinute de catre asociati prin creditarea societatii. Este evident ca capitalul social varsat nu este suficient.
Pentru creditarea societatii se poate face un contract cu o val;oare mai mare care sa acopere nevoile firmei, urmand ca platile sa fie facute in transe, sau se poate incheia cate un contract pentru fiecare creditare.
Daca aveti ca activitate sevicii in locatia beneficiarilor, asta nu exclude ca celelalte activitati secundare inscrise la onrc nu pot fi desfasurate la sediu sau punct de lucru.
User Claudia Andreea
Raspunsuri la intrebarea
la 24 Mar. 2015
Multumesc pentru raspunsuri.
Actul constitutiv a fost redactat de mine, insa la registrul comertului cand am depus dosarul a trebuit sa fac cateva mici modificari, pe care le-am efectuat cu pixul semnand la fiecare dintre acestea.
As putea sa il reprintez insa mi-e teama ca nu cumva sa omit vreuna din modificarile efectuate in cel de la ONRC. Banuiesc ca trebuie sa fie absolut identice , fara nici o disconcordanta intre ele.
Consultant Adrian Condurache
a raspuns userului Claudia Andreea
la 24 Mar. 2015
Daca este redactat de dumneavoastra, considerati ca este original, tipariti-l si este in regula.