Cheltuielile efectuate in scopul modernizarii sediului social si diverse reparatii pot fi inregistrate pe cheltuieli sau in contul de investitii 231?
multumesc
multumesc
Adaugata in
1 raspuns
Expert Teodora Munteanu
Raspunsuri la intrebarea
la 19 Sep. 2013
In cazul in care societatea dvs. detine cladirea in care isi are sediul, aceasta va suporta cheltuielile cu amenajarea cladirii. Cheltuielile efectuate cu aceasta ocazie vor fi inregistrate in contul 231, treptat, pe masura efectuarii acestora.
Nota contabila pentru achizitiile de materiale este urmatoarea:
%=401
231
4426
plata furnizorilor 401=5121/5311
La terminarea lucrarilor se va proceda la receptia lucrarii printr-un proces verbal. La data receptiei lucrarilor, amenajarile in curs vor fi trecute in valoarea de inventar a cladiri prin nota contabila 212 analitic=231 (va creste valoarea de inventar a cladirii)
Aveti in vedere si faptul ca aceasta valoare va trebui declarata la directia de impozite si taxe locale, in termen de 30 de zile de la data receptiei finale a lucrarilor.
Avand in vedere ca realizati inbunatatirea cladirii, cheltuielile sunt deductibile, iarTVA-ul aferent poate fi dedus.
In cazul in care sediul functioneaza intr-o cladire inchiriata sau comodata nu sunt deductibile cheltuielile care au ca efect modernizarea spatiului . Sunt deductibile cheltuielile de intretinere si functionare, cum ar fi cele aferente pentru energie, apa, canal, salubrizare, telefon, internet, igienizare si zugraviri curente etc., doar in cazul in care in contrac6t este specificat ca societatea dvs. va suporta aceste cheltuieli.