Buna,
Am o mica problema. In data de 12.11.2012 am cumparat un produs pe baza de bon fiscal emis de casa de marcat, dupa 2 zile am returnat produsul solicitand restituirea sumei platite. Am primit un raspuns dur din partea vanzatoarei: nu se poate.
Motivul ei: nu poate sa se inregistreze in contabilitate daca returnez marfa si bonul.
Este adevarat? Cum se poate rezolva aceasta problema din punct de vedere contabil?
Va multumesc.
Am o mica problema. In data de 12.11.2012 am cumparat un produs pe baza de bon fiscal emis de casa de marcat, dupa 2 zile am returnat produsul solicitand restituirea sumei platite. Am primit un raspuns dur din partea vanzatoarei: nu se poate.
Motivul ei: nu poate sa se inregistreze in contabilitate daca returnez marfa si bonul.
Este adevarat? Cum se poate rezolva aceasta problema din punct de vedere contabil?
Va multumesc.
Adaugata in
1 raspuns
Expert Teodora Munteanu
Raspunsuri la intrebarea
la 16 Nov. 2012
Avand in vedere prevederile OUG nr. 28/1999 privind obliga?ia agen?ilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, precum si a Normelor metodologice pentru aplicarea acesteia in cazul returului de marf? societatea întocme?te un dosar care va cuprinde:
a) nota de recep?ie ?i constatare de diferen?e cod 14-3-1A, întocmit? în baza bonului fiscal emis anterior pentru marfa respectiv?;
b) dispozi?ia de plat?-încasare c?tre casierie cod 14-4-4;
c) factura sau factura fiscal? în ro?u, dup? caz."
Asadar, vanzatoarea trebuie sa va intocmeasca dispozitie de plata, pentru a va returna suma achitata de dvs.