Buna ziua, am o situatie neclara pentru mine, pentru care, va rog un ajutor.
Un SRL are ca activitate secundara inchiriere de utilaje. Are achizitionate o serie de uitilaje (in mare parte in rate) pe care le-a inchiriat , avand acoperite cheltuielile cu amortizarea, dobanzile , taxe -impozite,etc. cu veniturile din chirie. .
Cu 01.07.2016 se reziliaza un contract , iar pentru utilajele respective nu se gaseste alt client pentru a fi date in chirie. Intrebarea mea : - incepand cu 01.07.2016 este deductibila cheltuiala cu amortizarea, dobanzile,etc. pentru aceste utilaje , avand in vedere ca incepand cu 01.07.2016 numai ?produc? venituri pentru firma?!?
Sau, pana la un nou contract de inchiriere aceste cheltuieli se considera nedeductibile, si (eventual) utilajele trebuie sa intre in conservare ?!? Cu multumiri.
Un SRL are ca activitate secundara inchiriere de utilaje. Are achizitionate o serie de uitilaje (in mare parte in rate) pe care le-a inchiriat , avand acoperite cheltuielile cu amortizarea, dobanzile , taxe -impozite,etc. cu veniturile din chirie. .
Cu 01.07.2016 se reziliaza un contract , iar pentru utilajele respective nu se gaseste alt client pentru a fi date in chirie. Intrebarea mea : - incepand cu 01.07.2016 este deductibila cheltuiala cu amortizarea, dobanzile,etc. pentru aceste utilaje , avand in vedere ca incepand cu 01.07.2016 numai ?produc? venituri pentru firma?!?
Sau, pana la un nou contract de inchiriere aceste cheltuieli se considera nedeductibile, si (eventual) utilajele trebuie sa intre in conservare ?!? Cu multumiri.
Adaugata in
1 raspuns
Consultant Adrian Condurache
Raspunsuri la intrebarea
la 06 Iul. 2016
Amortizarea se aplica tuturor mijloacelor fixe achizitionate de catre firma, utilizate in scopuri economice. Chiar daca aceste utilaje nu sunt folosite se aplica amortizarea. Doar in cazul in care achizitia are ca obiect un mijloc fix care nu face obiectul activitatii economice, nu sunt deductibile cheltuielile.