Pentru evaluarea unei mărci comerciale se cunosc următoarele informaţii:
Cifra de afaceri anuală previzionată (CA) 100 mil lei;
Avantajul preţului de vânzare datorat mărcii este 30% din CA;
Profit alocabil activelor din sfera distribuţiei şi vânzării 4,5% din CA;
Divizarea profitului economic 50%;
Cota de impozit pe profit 16%;
Rata de actualizare 16%;
Creşterea anuală estimată a profitului economic (g) 1%.
Să se determine valoarea actuală a mărcii.
Cifra de afaceri anuală previzionată (CA) 100 mil lei;
Avantajul preţului de vânzare datorat mărcii este 30% din CA;
Profit alocabil activelor din sfera distribuţiei şi vânzării 4,5% din CA;
Divizarea profitului economic 50%;
Cota de impozit pe profit 16%;
Rata de actualizare 16%;
Creşterea anuală estimată a profitului economic (g) 1%.
Să se determine valoarea actuală a mărcii.
Adaugata in
2 raspunsuri
Consultant Adrian Condurache
Raspunsuri la intrebarea
la 27 Apr. 2015
Abordarea evaluarii unei marci comerciale este prin doua metode, a costului sau a profitului.
Daca marca este un avantaj de 30% din cifra de afaceri, atunci valoarea actuala a marcii este de 30 mil, Evaluarea marcii se raporteaza la valoarea cifrei de afaceri pentru care se adauga profitul alocabil activelor de 4,5%, divizat 50% (2,25%), valoare care se impoziteaza, apoi se actualizeaza. In final, se are in vedere si o crestere liniara anuala a profitului cu 1%.
User Dana Velicu
a raspuns userului adrian condurache
la 27 Apr. 2015
Multumesc !
asta e toata rezolvarea ?