Email RSS Facebook
Esti membru? Logheaza-te aici.
Nu aveti cont? Inscrie-te gratuit
x Intra in ClubContabilitate.ro

ANAF si MFPCodul de procedura fiscalaCodul fiscalDeclaratii si FormulareLegea ContabilitatiiMonografii contabileStudii de cazTVA

Ajutor deces salariat

Un salariat al societatii noastre a decedat. Dorim sa acordam familiei 2000 lei.
Va rog sa-mi spuneti care este procedura, cum putem acorda aceasta suma, sursa din care se suporta, ce obligatii avem in calitate de angajor, documente necesare.
Multumesc.
Adaugata in   Studii de caz

3 raspunsuri


la 03 Iul. 2013
Conform art. 55 alin. (4) lit. a) din Legea 571/2003 privind Codul fiscal , cu modificarile si completarile ulterioare, ajutoarele de inmormantare nu sunt incluse in veniturile salariale si nu sunt impozabile. Angajatorul acorda ajutorul de inmormantare din fondurile proprii ale societatii. Pe langa ajutoarele de inmormantare descrise mai sus angajatorul va achita un ajutor de deces pe baza urmatoarelor documente: - cerere pentru acordarea ajutorului de deces; - copie certificat de deces; - copie act de identitate al solicitant; - copie acte de stare civila ale solicitantului, din care sa rezulte gradul de rudenie cu decedatul; - dovada ca solicitantul a suportat cheltuielile ocazionate de deces (original si copie); Aveti in vedere prevederile Legea nr. 571/2003 - Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare si Legea nr. 263/2010 - privind sistemul unitar de pensii publice.
Voteaza raspuns 0 Apreciez acest raspuns 0 Nemultumit de acest raspuns
Raspunde
la 03 Iul. 2013
Multumesc pentru baza legislativa,dar pe caz concret,cum procedez? 1. Ajutor de inmormantare- din fonduri proprii. Ce suma se poate acorda ? ce documente se intocmesc? 2. Ajutor de deces-se achita tot de angajator ? care este cuantumul? se poate recupera din obligatia angajatorului la CAS ? care este procedura?
Voteaza raspuns 0 Apreciez acest raspuns 0 Nemultumit de acest raspuns
Raspunde
la 04 Iul. 2013
Ajutorul de deces este in suma de 2.223 RON, in conformitate cu Legea 6/2013, acesta reprezentand un salariu mediu brut utilizat la fundamentarea bugetului asigurarilor sociale de stat. Ajutorul de deces se suporta din bugetul asigurarilor sociale de stat si se acorda, la cerere. Cuantumul ajutorului de inmormantare de la angajator este prevazut in contractul individual de munca sau in Contractul colectiv la nivel de unitate.
Voteaza raspuns 0 Apreciez acest raspuns 0 Nemultumit de acest raspuns
Raspunde
Aboneaza-te GRATUIT la
Newsletter-ul ClubContabilitate.ro

pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!

x