Cum se procedeaza in urmatorul caz :
O societate cu activitate de productie tamplarie lemn doreste sa realizeze produs finit cu materia prima si auxiliara a clientului pe baza unui contract de prestari servicii .Cum se procedeaza in acest caz ?Ce circuit au actele ?In acest caz ce obiect de activitate trebuie sa aiba clientul ? .Care sant inregistrarile ?
1.clientul pe baza de aviz si proces verbal de predare primire trimite materialele la producator .
dupa executarea produsului finit de catre prestatator urmeaza
2.aviz in rosu cu materia prima si auxiliara trimisa spre prelucrare
3.factura de prestari servicii de la furnizor
Intrebarea e cum inregistrez intrarea produsului finit la client ,prin 371sau 345 ?Ce fac cu materialele folosite cum le descarc din contabilitate ?Ar trebui folosit contul 345 si 701 pt venituri ?Am nevoie de raport productie chiar daca produsul finit se realizeaza la tert ?
O societate cu activitate de productie tamplarie lemn doreste sa realizeze produs finit cu materia prima si auxiliara a clientului pe baza unui contract de prestari servicii .Cum se procedeaza in acest caz ?Ce circuit au actele ?In acest caz ce obiect de activitate trebuie sa aiba clientul ? .Care sant inregistrarile ?
1.clientul pe baza de aviz si proces verbal de predare primire trimite materialele la producator .
dupa executarea produsului finit de catre prestatator urmeaza
2.aviz in rosu cu materia prima si auxiliara trimisa spre prelucrare
3.factura de prestari servicii de la furnizor
Intrebarea e cum inregistrez intrarea produsului finit la client ,prin 371sau 345 ?Ce fac cu materialele folosite cum le descarc din contabilitate ?Ar trebui folosit contul 345 si 701 pt venituri ?Am nevoie de raport productie chiar daca produsul finit se realizeaza la tert ?
Adaugata in

Aboneaza-te GRATUIT la
Newsletter-ul ClubContabilitate.ro
pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!
Primesti gratuit raportul "E-DECONT. E-FACTURA. E-TRANSPORT. Studii de caz si noutati legislative"!
Newsletter-ul ClubContabilitate.ro
pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!
Primesti gratuit raportul "E-DECONT. E-FACTURA. E-TRANSPORT. Studii de caz si noutati legislative"!
3 raspunsuri

Consultant Adrian Condurache
Raspunsuri la intrebarea
la 13 Iun. 2016
Daca aveti un contract cu clientul prin care acesta achizitioneaza materialele, firma cu activitate de productie fiind prestatoare, va prelua materialele pe proces verbal sau aviz de expeditie iar facturarea va fi pentru manopera ca prestare de servicii avand la baza o situatie justificativa de lucrari. Inregistrarea se face pe contul 704. In cazul prezentat inteleg ca nu va incarcati cu materialele acestea fiind suportate direct de catre client.

User Adina Bresug
a raspuns userului adrian condurache
la 13 Iun. 2016
dar la clien cum se inregistreaza ?
1.intrare pe baza nir materiale 301/3021
2.proces verbal pt predare materiale tur/retur
3.consum materiale 601/6021
4.inregistrare productie pe baza raport productie 345=711
5.inregistrare factura prestari servicii
6.factura vanzare 701
E corect ?

Consultant Adrian Condurache
a raspuns userului adina bresug
la 13 Iun. 2016
Clientul inregistreaza materialele, le trece in consum, inregistreaza produsul finit, inregistreaza prestarea de servicii. Producatorul inregistreaza intrarea in custodie a materialelor pe proces verbal sau aviz de expeditie urmand sa predea produsul finit in baza unui proces verbal sau aviz si factureaza servicii.