O intreprindere fabrica si vinde un produs in urmatoarele conditii :cantitate/cost variabil unitar/pret unitar : 80.000buc/8.000 lei/buc/ 10.000lei/buc; costurile fixe totale sunt de 46.000.000 lei,
Cu cat pot scadea vanzarile in mod relativ pentru ca intreprinderea sa atinga pragul de rentabilitate?
Cu cat pot scadea vanzarile in mod relativ pentru ca intreprinderea sa atinga pragul de rentabilitate?
Adaugata in
1 raspuns
Expert Marina- Alexandra Cruciu
Raspunsuri la intrebarea
la 16 Mar. 2013
Buna seara,
Pragul de rentabilitate reprezinta cantitatea de produse ce trebuie realizata de intreprindere astfel incat incasarile obtinute din vanzarea lor sa acopere atat cheltuielile variabile implicate de procesul de productie, cat si cheltuielile fixe ale acestuia.
La nivelul pragului de rentabilitate profitul obtinut de intreprindere este nul.
Qpr= Ch.F/pu-cvu, unde:
Ch.F = marimea cheltuielilor fixe implicate de procesul de productie al intreprinderii;
pu = preţul mediu unitar de vânzare al produselor firmei;
cvu = cheltuiala variabilă unitară pentru produselor realizate.
Qpr=46000000/10000-8000=23000