Email RSS Facebook
Esti membru? Logheaza-te aici.
Nu aveti cont? Inscrie-te gratuit
x Intra in ClubContabilitate.ro

ANAF si MFPCodul de procedura fiscalaCodul fiscalDeclaratii si FormulareLegea ContabilitatiiMonografii contabileStudii de cazTVA

monografie contabila stingere creante,datorii

va rog o monografie contabila, daca se poate, pentru urmatoarele situatii:

- 1] la sfarsitul anului 2014 o societate are in balanta o serie de clienti cu sold negativ(carora le datoreaza mici sume provenite din marfuri returnate, pentru care s-au intocmit facturile de storno). Este corect sa transferam sumele respective in contul 419 cu analitice create pentru fiecare client ? Ulterior cand se livreaza marfurile echivalente ca valoare, facturile se pot compensa cu sumele din 419?

- 2] din eroare, in 2013 un client a fost rambursat de doua ori, prin transfer bancar, pentru un singur retur. S-a emis o singura factura de stornare, la receptia marfii returnate, in valoare de 100 lei. Clientul nu raspunde la telefon/mesaje, deci suma nu se poate recupera. Se poate stinge/prescrie aceasta suma pe care clientul nu o va achita niciodata?

- 3] un furnizor neplatitor de TVA a emis in 2013 o factura pentru un serviciu pe care nu l-a mai efectuat. Nu emite insa si factura de storno. Deoarece societatea nu va plati un serviciu nefinalizat, factura(care a fost la vremea ei inregistrata in contabilitate) nu va fi achitata. Conform contractului, factura nu trebuia emisa daca serviciile nu se efectuau complet. Este posibila stingerea si prescrierea datoriei, sau anularea facturii inregistrate si care ar fi operatiile necesare?

- 4] cum se pot stinge si prescrie sumele datorate unui client care, in 2013, a returnat societatii produse de circa 400 lei, insa nu a comunicat contul bancar pentru returnarea banilor (clientul nu poate fi gasit la telefon, nu raspunde la email/mesaje), deci suma nu se poate practic restitui.

Multumesc

2 raspunsuri


la 24 Mar. 2015
Pentru clientii care au de incasat in urma returului de marfa, se poate trece pe 419 la sfarsitul perioadei pentru a nu avea solduri negative, urmand sa le reglati ulterior. Suma achitata de doua ori care nu se mai poate recupera de la client, se poate imputa prin decizie angajatului sau se inregistreaza ca suma necuvenita. Factura neplatita poate astepta termenul de prescriere sau un litigiu. Pentru faptul ca ati avut un retur iar banii nu au fost platiti, prin absenta datelor clientului, se inregistreaza ca venituri si se impoziteaza.
Voteaza raspuns 0 Apreciez acest raspuns 0 Nemultumit de acest raspuns
Raspunde
la 25 Mar. 2015
Va multumesc pentru raspuns. Daca se poate, va rog sa reveniti cu cateva precizari, cand aveti posibilitatea, pentru cele de mai jos: In cazul [2] suma se transfera in 461? In cazul [3] nu este un litigiu, emitentul stie ca nu si-a efectuat serviciile facturate, dar factura a fost inregistrata in contabilitate inainte ca furnizorul sa renunte unilateral la efectuarea contractului. Care este termenul de prescriere, in aceasta situatie, si cum se opereaza ? In cazul [4], Cum ar trebui sa inregistrez suma respectiva ca venit ? O transfer din contul clientului in clasa 7? Ar fi corect sa utilizez contul 7588? Multumesc anticipat
Voteaza raspuns 0 Apreciez acest raspuns 0 Nemultumit de acest raspuns
Raspunde
Aboneaza-te GRATUIT la
Newsletter-ul ClubContabilitate.ro

pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!

x