Buna ziua! Va rog sa ma ajutati cu o monografie contabila pentru un SRL care are ca obiect de activitate colectarea de deseuri nepericuloase.Mai precis achizitionam deseuri de hartie, peturi etc , le selectam, le balotam si le predam unui centru de colectare- prelucrsre autorizat .Intrebarea mea este cum inregistrez deseurile sosite in depozit pentru sortare si ambalare si ce documente facem pentru livrarea catre centru de prelucrare. Multumesc mult.
Adaugata in
2 raspunsuri
Expert Teodora Munteanu
Raspunsuri la intrebarea
la 20 Sep. 2013
Achiziþionarea deºeurilor, pe baza facturii primite:
% = 401
3028
4426
Constituirea fondului pentru mediu, cota acestuia reþinându-se prin stopaj la sursã: 401=447
Achitarea facturii emise de unitatea deþinãtoare (vânzãtoare) de deºeuri, mai puþin cota de 3% -
Fond de mediu:401=5121
Vãrsarea la Fondul de mediu, a cotei reþinute:447= 5121
Vânzarea, cu evidenþierea distinctã în facturã a cotei de 3% reprezentând fondul de mediu:
4111 = %
703
4427
Diferenþa dintre valoarea totalã a facturii ºi cota reþinutã prin stopaj la sursã se înregistreazã la cheltuieli: 635=4111
Încasarea facturii, 5121 = 4111
User R M
Raspunsuri la intrebarea
la 29 Sep. 2013
din cate stiu pe factura se mentioneaza taxare inversa; iar cel care achizitioneaza deseurile inregistreaza 4426=4427
Eu as vrea sa stiu cum se depune declaratia la Fd de mediu; se trimite prin posta?