buna ziua,
Va rog o lamurie.
Am inventar incheiat la 03.11.2014 , marfuri pret amanunt.
Constatat minus de inventar.
Nu se doreste imputarea pe salariati.
Cate tipuri de pierderi sunt cumprinse in lege.
Administratorul isi poate asuma pierderea fara documentare ? Ce document de asumare trebuie intocmit.
Pierderea se doreste suportata de societate, din dividendele nete, neridicate din anii precedenti? Se poate?
Pierderea este suficient de mare. Inregistrarea pierderii ( rezulta TVA de plata ) se poate inregistra / achita si esalonat in maxim cat timp?
Care este timpul maxim de evaluare a pierderilor, analizei si ]nregistrarii / in contabilitate.
Ce legi reglementeaza modul de inregistrare a pierderilor.
Daca se poate as dori monografia inregistrarii pierderilor suportate de societate.
Va multumesc.
Va rog o lamurie.
Am inventar incheiat la 03.11.2014 , marfuri pret amanunt.
Constatat minus de inventar.
Nu se doreste imputarea pe salariati.
Cate tipuri de pierderi sunt cumprinse in lege.
Administratorul isi poate asuma pierderea fara documentare ? Ce document de asumare trebuie intocmit.
Pierderea se doreste suportata de societate, din dividendele nete, neridicate din anii precedenti? Se poate?
Pierderea este suficient de mare. Inregistrarea pierderii ( rezulta TVA de plata ) se poate inregistra / achita si esalonat in maxim cat timp?
Care este timpul maxim de evaluare a pierderilor, analizei si ]nregistrarii / in contabilitate.
Ce legi reglementeaza modul de inregistrare a pierderilor.
Daca se poate as dori monografia inregistrarii pierderilor suportate de societate.
Va multumesc.
Adaugata in
2 raspunsuri
Consultant Adrian Condurache
Raspunsuri la intrebarea
la 05 Dec. 2014
Potrivit prevederilor pct. 39 din Norma privind organizarea si efectuarea inventarierii elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii aprobata prin OMFP 2861/2009, pentru toate plusurile, lipsurile si deprecierile constatate la bunuri, comisia de inventariere solicita explicatii scrise de la persoanele care au raspunderea gestionarii bunurilor. Procesul-verbal privind rezultatele inventarierii trebuie sa contina si referiri la concluziile si propunerile comisiei cu privire la cauzele plusurilor si ale lipsurilor constatate si persoanele vinovate, precum si propuneri de masuri in legatura cu acestea.
Conform art. 148, alin. 2, din Codul Fiscal nu se ajusteaza deducerea initiala a TVA in cazul:
-bunurilor distruse sau pierdute ca urmare a unor calamitati naturale ori a unor cauze de forta majora, in conditiile in care aceste situatii sunt demonstrate sau confirmate in mod corespunzator
-bunurilor de natura stocurilor degradate calitativ, care nu mai pot fi valorificate, precum si activelor corporale fixe casate, altele decat bunurile de capital, in conditii stabilite prin norme
-perisabilitatilor, in limitele prevazute prin lege, precum si a pierderilor tehnologice sau, dupa caz, al altor consumuri proprii, in conditii stabilite prin norme
In situatia in care nu puteti demonstra unul din cazurile prezentate veti avea obligatia sa ajustati TVA dedusa initial, conform pct. 53 alin. 6 din normele metodologice de aplicare a art. 148 din Codul fiscal.
Inregistrarile contabile, daca minusul este neimputabil sunt:
- inregistrare minus de inventar
607 = 371 cu minusul constatat la valoarea de inventar
- colectare TVA aferenta valorii de inventar a marfurilor constatate in minus la inventar
635 = 4427
User Stefan Alexandru
a raspuns userului adrian condurache
la 06 Dec. 2014
multumesc pentru acest raspuns.