Email RSS Facebook
Esti membru? Logheaza-te aici.
Nu aveti cont? Inscrie-te gratuit
x Intra in ClubContabilitate.ro

ANAF si MFPCodul de procedura fiscalaCodul fiscalDeclaratii si FormulareLegea ContabilitatiiMonografii contabileStudii de cazTVA

Inregistrare facturi din 2011 si 2012

Buna ziua , am urmatoarea situatie :
O societate comerciala care a iesit din platitor de TVA cu octombrie 2012 are neinregistrate in contabilitate 2 facturi de la un platitor de TVA, una din iulie 2011 si una din ianuarie 2012. Cum sa le inregistrez acum si ce declaratii sa depun pentru a rectifica deconturile de TVA, 394 si bilantul la 2011? Va multumesc.
Adaugata in   Monografii contabile

3 raspunsuri


la 19 Feb. 2013
Conform punctului 63 din Ordinul 3055/2009, daca nu produce modificari semnificative se poate inregistra in anul 2012. Inchiderea contului de cheltuiala se inchide prin contul 117. In opinia mea, conform art. 21 din Codul fiscal, pentru a fi deductibile din punct de vedere fiscal, cheltuielile sunt efectuate in scopul obtinerii de venituri impozabile, aceaste facturi trebuie inregistrate in exercitiul 2012. Inregistrarea facturii din 2011 presupune inchiderea conturilor de cheltuiala prin contul 117, recalcularea impozitului pe profit si depunerea declaratiilor rectificative 394, 101 pentru anul 2011. Inregistrarea facturii din 2012 presupune inchiderea conturilor de cheltuiala prin contul 121, recalcularea impozitului pe profit si depunerea declaratiilor rectificative 394 si puteti depune cerere de corectie a decontului de TVA pentru luna respectiva.
Voteaza raspuns 0 Apreciez acest raspuns 0 Nemultumit de acest raspuns
Raspunde
la 19 Feb. 2013
Va multumesc pentru raspuns, dar mai am o nelamurire. Pot sa mai fac rectificare la TVA daca nu mai sunt platitoare de TVA? Exista vreun decont special pentru aceasta situatie? Multumesc.
Voteaza raspuns 0 Apreciez acest raspuns 0 Nemultumit de acest raspuns
Raspunde
la 19 Feb. 2013
Buna seara, Corectarea erorilor materiale se efectueaza in conformitate cu procedura aprobata prin O.M.E.F. nr. 179 din 14 mai 2007, publicat in Monitorul Oficial nr. 347 din 22 mai 2007. Acest ordin a fost elaborat in baza prevederilor articolului 48 din Codul de procedura fiscala. Erorile materiale care pot fi corectate sunt strict delimitate prin procedura aprobata in baza O.M.E.F. nr. 179/2007, fara a exista posibilitatea extinderii acestora prin analogie cu alte tipuri de erori. Aceste erori se pot clasifica in: - erori de transcriere in decont, rezultate din: - preluarea eronata a sumelor din jurnalul de vanzari si jurnalul de cumparari; - inversarea unor cifre in decontul depus initial; - preluarea eronata a soldului de plata sau a sumei de rambursat din decontul perioadei fiscale anterioare: - inregistrarea in decont a diferentelor suplimentare de plata a TVA, constatate de organele de inspectie fiscala si preluate in decizia de impunere ca titlu de creanta; - inscrierea in decontul de TVA a sumelor solicitate la rambursare in perioada anterioara; - omisiuni de bifare a casetei pentru solicitarea TVA de rambursat din perioada fiscala de raportare. Erorile materiale din deconturile de TVA pot fi corectate atat din initiativa organului fiscal de administrare a impozitelor si taxelor la care este inregistrata firma care a depus un decont sau mai multe deconturi eronate, cat si din initiativa platitorului de TVA care a constatat eroarea ulterior depunerii decontului la organul fiscal de administrare. Firma care are obligatia depunerii decontului de TVA initiaza procedura de corectare in situatia in care constata o eroare materiala ulterior depunerii decontului. Corectarea se face numai pe baza de cerere de corectare adresata organului fiscal teriorial, cererea fiind depusa fie la registratura organului fiscal competent, fie la posta, prin scrisoare recomandata. In baza cererii depuse de platitorul de TVA , organul fiscal solicita in scris prezentarea la sediul acestuia cu scopul prezentarii tuturor documentelor justificative care impun corectarea erorilor constatate. Corectarea se face doar pe baza de decizie emisa de conducatorul organului fiscal si intocmita in doua exemplare, din care unul intra in posesia platitorului de TVA. Va atasez un model de cerere: Catre Administratia Financiara .... Cerere de corectare erori materiale din formularul "Decont de taxa pe valoarea adaugata" cod 300 aferent lunii ........ 2012 In baza Ordinului MEF nr.179/2007 pentru aprobarea Instructiunilor de corectare a erorilor materiale din deconturile de taxa pe valoare adaugata, deoarece exista o omisiune in datele raportate prin decontul de TVA cod 300 aferent lunii ……………… respectiv la rd... col.., va rugam sa aprobati completarea decontului cu datele lipsa astfel: la rd.17.1 col.1 (Valoare) : la rd.17.1 col.1 (TVA) : la rd.27.1 col.1 (Valoare) : la rd.27.1 col.2 (TVA) : Atasam urmatoarele: -decontul depus de TVA initial aferent lunii ....... cu mentiunea “conform cu originalul”; -decontul de TVA corect completat pentru luna ........ 2012 -jurnalul de vanzari al lunii .......; -jurnalul de cumparari al lunii .......; -declaratie administrator ca nu exista control in desfasurare -balanta lunii .......
Voteaza raspuns 0 Apreciez acest raspuns 0 Nemultumit de acest raspuns
Raspunde
Aboneaza-te GRATUIT la
Newsletter-ul ClubContabilitate.ro

pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!

x