Buna ziua, o firma de papetarie si jucarii isi deschide un al doilea magazin cu acelasi profil in acelasi oras. Firma are in total 7 salariati, 5 lucreaza la primul sediu, 2 la al doilea si treptat, salariatii se vor imparti dupa cat de mare este activitatea in cele doua sedii.
Va rog sa ma ajutati : cum sa procedez cu conturile din contabilitate ? La care sa deschid analitice pe puncte si la care nu? E nevoie sa am doua balante separate, cu conturi diferite, sau e destul sa tin doar conturile pe analitice pe puncte ?
Furnizorii si clientii, de exemplu, trebuie sa-i tin pe sedii ?
Statul de plata trebuie facut pe sedii sau il pot tine doar pe general?
Deci, in linii mari, cum ar trebui facuta organizarea contabilitatii in acest caz?
V-as ruga sa ma ajutati si cu legislatia in domeniul punctelor sau sediilor si eventual, cu o lege in care se detaliaza evidenta contabila in cazul deschiderii de sedii.
Multumesc.
Va rog sa ma ajutati : cum sa procedez cu conturile din contabilitate ? La care sa deschid analitice pe puncte si la care nu? E nevoie sa am doua balante separate, cu conturi diferite, sau e destul sa tin doar conturile pe analitice pe puncte ?
Furnizorii si clientii, de exemplu, trebuie sa-i tin pe sedii ?
Statul de plata trebuie facut pe sedii sau il pot tine doar pe general?
Deci, in linii mari, cum ar trebui facuta organizarea contabilitatii in acest caz?
V-as ruga sa ma ajutati si cu legislatia in domeniul punctelor sau sediilor si eventual, cu o lege in care se detaliaza evidenta contabila in cazul deschiderii de sedii.
Multumesc.
Adaugata in
Aboneaza-te GRATUIT la
Newsletter-ul ClubContabilitate.ro
pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!
Primesti gratuit raportul "CONTROALE e-Factura: TOP 9 recomandari pentru a evita sanctiunile"!
Newsletter-ul ClubContabilitate.ro
pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!
Primesti gratuit raportul "CONTROALE e-Factura: TOP 9 recomandari pentru a evita sanctiunile"!
2 raspunsuri
Consultant Adrian Condurache
Raspunsuri la intrebarea
la 10 Aug. 2015
Evidenta contabila se tine pe numele societatii, nu pe punct de lucru, acesta avand evidenta separata doar in cazul eliberarii unui certificat fiscal pe punctul de lucru. Societatea cu mai multe puncte de lucru poate avea o evidenta clara in contabilitate prin structurarea cheltuielilor si veniturilor pe analitice pentru fiecare punct de lucru. Statele de salarii se fac pe toti angajatii, doar in cazul obtinerii unui certificat fiscal pentru punctul de lucru se face stat separat.
User Dora Cutean
a raspuns userului adrian condurache
la 14 Aug. 2015
Va multumesc mult.
As mai intreba daca contul de marfa e necesar sa se tina pe puncte de lucru, deci 371 impreuna cu conturile corespondente 378, 4428.