1. Capitalul social subscris la înfiinţarea unei societăţi cu răspundere limitată a fost de 400.000 lei. Aportul propriu al asociatului unic a constat într-o clădire evaluată la 350.000 lei şi depunere numerar 50.000 lei. După un an, asociatul hotărăşte vinderea clădirii. Preţul obţinut este de 425.000 lei. Să se efectueze înregistrările contabile ale operaţiunilor enumerate, în condiţiile in care valoarea amortizarii clădirii, înregistrată până la data vinderii, a fost de 20.000 lei.
2. O entitate economică are în derulare o investiţie pentru care a achitat în prima fază, un studiu de fezabilitate de 100.000 lei şi un avans la constructor de 50.000 lei. Ulterior, constructorul a emis o factura de 250.000 lei din care s-a regularizat şi avansul. La finalizarea lucrării s-a efectuat recepţia lucrării. Să se efectueze înregistrările contabile ale operaţiunilor enumerate.
3. În baza unui contract încheiat de SC TEMPO SRL, s-au achiziţionat utilaje în valoare de 620.000 lei, inclusiv TVA, pentru care s-a primit factura de la furnizor. La recepţie s-a constatat lipsa unor componente în valoare de 100.000 lei, fără TVA, pentru care furnizorul a fost actionat în instanţă, întrucât nu a procedat la remedierea deficienţelor constatate, conform contractului. Plata facturii nu a fost efectuată. Să se efectueze înregistrările contabile ale operaţiunilor enumerate, în condiţiile descrise mai sus.
4. La plecarea în delegaţie în interes de serviciu în Germania, 2 salariaţi ai SC AVAR SRL au primit un avans de 1.000 euro fiecare, la valoarea cursului valutar de 4,5 lei/euro. La întoarcere au decontat împreună următoarele cheltuieli: 700 euro cheltuieli cu transportul, 1.200 euro cheltuieli cu cazarea şi 400 euro diurnă. (cursul valutar la data decontarii a fost de 4,4 lei), urmând să primească în lei diferenţa dintre cheltuielile efective şi avansul primit. Să se efectueze înregistrările contabile ale operaţiunilor enumerate.
5. O societate a contractat în luna mai un credit pe o perioadă de 10 ani, în valoare de 150.000 euro, pentru achiziţii utilaje din ţările UE, cu o dobândă anuală fixă de 10% şi perioadă de graţie pentru începerea rambursării de un an. (la data efectuării tragerii cursul valutar era de 4,4 lei/euro iar la sfârşitul anului, cursul valutar a fost de 4,5 lei).
Să se efectueze înregistrările contabile ale operaţiunilor, la momentul contractării şi tragerii creditului şi la data de 31 decembrie a primului an, considerând că obligaţia şi plata dobânzii s-a înregistrat o singură dată, respectiv la sfârşitul anului.
6. La inventarierea anuală s-a constatat o lipsă în gestiunea de mărfuri de 50.000 lei fără TVA. Intrucât nu au fost motive justificate pentru această lipsă, gestionarul a fost acţionat în judecată în vederea recuperării prejudiciului. Să se efectueze înregistrările contabile ale operaţiunilor enumerate.
7. O societate cu capital social de 100.000 lei în care asociaţi sunt o persoană fizică cu aport la capitalul social de 40% şi o persoană juridică cu aport la capitalul social de 60%, au înregistrat în primul an de activitate un profit net de 60.000 lei. Adunarea generală a asociaţilor a hotarât în luna martie a anului următor ca profitul net să fie repartizat pentru constituirea rezervei legale şi diferenţa ca dividende care să fie achitate în luna următoare.
Să se efectueze înregistrările in contabilitate a acestor operaţiuni.
8. La SC INTERPAR SRL s-a achizitionat din Uniunea Europeană un utilaj în valoare de 80.000 euro fara TVA. Cota de TVA a ţării din care s-a procurat utilajul este de 18%. Transportul a fost asigurat de o firmă din România pentru care s-a achitat suma de 5.000 Euro + tva (curs Euro 4,5 lei). Plata facturilor la furnizori s-a efectuat prin virament bancar. La data efectuării plăţii cursul euro era de 4,5 lei.
2. O entitate economică are în derulare o investiţie pentru care a achitat în prima fază, un studiu de fezabilitate de 100.000 lei şi un avans la constructor de 50.000 lei. Ulterior, constructorul a emis o factura de 250.000 lei din care s-a regularizat şi avansul. La finalizarea lucrării s-a efectuat recepţia lucrării. Să se efectueze înregistrările contabile ale operaţiunilor enumerate.
3. În baza unui contract încheiat de SC TEMPO SRL, s-au achiziţionat utilaje în valoare de 620.000 lei, inclusiv TVA, pentru care s-a primit factura de la furnizor. La recepţie s-a constatat lipsa unor componente în valoare de 100.000 lei, fără TVA, pentru care furnizorul a fost actionat în instanţă, întrucât nu a procedat la remedierea deficienţelor constatate, conform contractului. Plata facturii nu a fost efectuată. Să se efectueze înregistrările contabile ale operaţiunilor enumerate, în condiţiile descrise mai sus.
4. La plecarea în delegaţie în interes de serviciu în Germania, 2 salariaţi ai SC AVAR SRL au primit un avans de 1.000 euro fiecare, la valoarea cursului valutar de 4,5 lei/euro. La întoarcere au decontat împreună următoarele cheltuieli: 700 euro cheltuieli cu transportul, 1.200 euro cheltuieli cu cazarea şi 400 euro diurnă. (cursul valutar la data decontarii a fost de 4,4 lei), urmând să primească în lei diferenţa dintre cheltuielile efective şi avansul primit. Să se efectueze înregistrările contabile ale operaţiunilor enumerate.
5. O societate a contractat în luna mai un credit pe o perioadă de 10 ani, în valoare de 150.000 euro, pentru achiziţii utilaje din ţările UE, cu o dobândă anuală fixă de 10% şi perioadă de graţie pentru începerea rambursării de un an. (la data efectuării tragerii cursul valutar era de 4,4 lei/euro iar la sfârşitul anului, cursul valutar a fost de 4,5 lei).
Să se efectueze înregistrările contabile ale operaţiunilor, la momentul contractării şi tragerii creditului şi la data de 31 decembrie a primului an, considerând că obligaţia şi plata dobânzii s-a înregistrat o singură dată, respectiv la sfârşitul anului.
6. La inventarierea anuală s-a constatat o lipsă în gestiunea de mărfuri de 50.000 lei fără TVA. Intrucât nu au fost motive justificate pentru această lipsă, gestionarul a fost acţionat în judecată în vederea recuperării prejudiciului. Să se efectueze înregistrările contabile ale operaţiunilor enumerate.
7. O societate cu capital social de 100.000 lei în care asociaţi sunt o persoană fizică cu aport la capitalul social de 40% şi o persoană juridică cu aport la capitalul social de 60%, au înregistrat în primul an de activitate un profit net de 60.000 lei. Adunarea generală a asociaţilor a hotarât în luna martie a anului următor ca profitul net să fie repartizat pentru constituirea rezervei legale şi diferenţa ca dividende care să fie achitate în luna următoare.
Să se efectueze înregistrările in contabilitate a acestor operaţiuni.
8. La SC INTERPAR SRL s-a achizitionat din Uniunea Europeană un utilaj în valoare de 80.000 euro fara TVA. Cota de TVA a ţării din care s-a procurat utilajul este de 18%. Transportul a fost asigurat de o firmă din România pentru care s-a achitat suma de 5.000 Euro + tva (curs Euro 4,5 lei). Plata facturilor la furnizori s-a efectuat prin virament bancar. La data efectuării plăţii cursul euro era de 4,5 lei.
Adaugata in
3 raspunsuri
Expert Teodora Munteanu
Raspunsuri la intrebarea
la 13 Mai. 2014
Intrebarea 1
Capitalul social subscris la înfiinţarea unei societăţi 456=1011 400.000 LEI
Aportul propriu al asociatului unic
%=456 400.000 LEI
212 350.000 LEI
5121 50.000 LEI
vanzare cladire: 4111=7583 425.000 lei
descarcare cladire din patrimoniu:
%=212 350.000 lei
2812 20.000 lei
6583 330.000 lei
Intrebarea 2
Investiţie: 231=404 100.000 lei
avans la constructor: 4092=401 50.000 lei
factura finala:
%=401 250.000 lei
4092 -50.000 lei
231 300.000 lei
Receptie lucrare (presupunem ca este cladire) :212=231 400.000 lei
Intrebarea 3
-achiziţie utilaje:
%=404 620.000 lei
231 500.000 lei
4426 120.000 lei
Nu s-a efectuat receptia. Daca s-ar fi realizat se inregistra 213=231
Intrebarea 4
primit un avans 542analitic = 5124/ 5314 2000 euro*4.5=9.000 lei
La întoarcere, la depunerea decontului de deplasare externa:
%=542 analitic 2.300 euro*4.4= 10.120 lei
624 cheltuieli cu transportul 700 euro*4.4=3.080 lei
628 cazarea 1.200 euro*4.4=5.280 lei
625 diurnă 400 euro*4.4=1.760 lei
primirea diferentei 542=5124/ 5314 300 euro*4.4=1.320 lei
Inregistrarea diferentei de curs: 665=542 200 lei
Intrebarea 6
607=371 - descarcare marfurilor lipsa
378=371 - descarcarea adaosului comercial aferent
4282=7581 - inregistrarea imputatiei
5311=4282 - plata imputatiei .(daca se va achita, dar in cazul in care se va actiona in justitie acesta inregistrare nu se va face)
Intrebarea 7
121=129 60.000 lei
129=117 60.000 lei
117=1061 2.000 lei
117=457A 23.200 lei (actionar cu 40%)
117=457B 34.800 lei (actionar cu 60%)
Intrebarea 8
achizititie utilaj: 213=404analitic A 80.000 euro
Transportul:
213=404analitic B (acesta va fi inclus in valoarea utilajului) 5.000 euro*4.5=22.500 lei
4426=404 analitic B 1.200 euro*4.5= 5.400 lei
404 analitic B =5121 27.900 lei
404 analitic A=5124 80.000 euro
User Popescu Iuliana
a raspuns userului Teodora Munteanu
la 13 Mai. 2014
Multumesc
User S. Cristina
a raspuns userului Teodora Munteanu
la 06 Sep. 2014
La intrebarea 4 nu se inchide 542.