Email RSS Facebook
Esti membru? Logheaza-te aici.
Nu aveti cont? Inscrie-te gratuit
x Intra in ClubContabilitate.ro

ANAF si MFPCodul de procedura fiscalaCodul fiscalDeclaratii si FormulareLegea ContabilitatiiMonografii contabileStudii de cazTVA

Achizitionarea tichetelor de parcare

Buna ziua
Societatea comerciala "A" are domeniu de activitate comert cu amanuntul, platitoare de Tva lunar, impozit pe profit, doreste sa achizitioneze tichete de parcare de la societea comerciala "B" si sa vanda tichetele de parcare la pretul stabilit de catre societatea "B", societatea comerciala "A" beneficiaza de comisionul stabilit la sfarsitul lunii. Comision fiind facturat pe aceeasi factura cu tichetele de parcare.
Intrebarea este:
1. Cum se inregistreaza achizitia si vanzarea tichetelor de parcare societatea "A"?
2. Cum se inregistreaza comisionul?
Adaugata in   Monografii contabile

2 raspunsuri


la 27 Nov. 2015
La baza colaborarii va fi un contract de prestari servicii prin care prestatorul va vinde in numele proprietarului tichetele de parcare contra unui comision care va fi retinut din incasari. Primirea tichetelor se va face pe proces verbal, fiind inregistrate ca produsele in custodie iar incasarile vor fi transferate in baza unei situatii zilnice din care se va retine comisionul. Comisionul va trebui facturat s inregistrat pe venituri din servicii.
Voteaza raspuns 0 Apreciez acest raspuns 0 Nemultumit de acest raspuns
Raspunde
la 04 Dec. 2015
Banuiesc ca, in baza Contractului de prestari servicii, prestatorul factureaza beneficiarului c/valoarea tichetelor de parcare, pe baza Procesului verbal de predare-primire sau a Avizului de insotire a marfii. In acest caz inregistrarea in contabilitate va fi % (371, 4426) = 401. Inregistrarile in contabilitate se vor efectua in functie de clauzele contractuale. Comisionul poate fi acordat si sub forma de discount, plata tichetelor de parcare fiind diminuata in mod corespunzator, astfel incat valoarea comisionului va fi diferenta dintre conturile 707 si 607. Trebuie sa vedeti mai intai clauzele contractuale si dupa aceea sa va puneti problema inregistrarilor in contabilitate.
Voteaza raspuns 0 Apreciez acest raspuns 0 Nemultumit de acest raspuns
Raspunde
Aboneaza-te GRATUIT la
Newsletter-ul ClubContabilitate.ro

pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!

x