Email RSS Facebook
Esti membru? Logheaza-te aici.
Nu aveti cont? Inscrie-te gratuit
x Intra in ClubContabilitate.ro

ANAF si MFPCodul de procedura fiscalaCodul fiscalDeclaratii si FormulareLegea ContabilitatiiMonografii contabileStudii de cazTVA

Transfer numerar

Buna ziua!
Va rog sa ma ajutati cu urmatoarele intrebari:
Am o societate cu 2 puncte de lucru (cu cate 2-3 angajati fiecare), pentru care intocmesc 2 registre de casa + inca un registru pentru sediu, comert cu amanuntul.
1. La sfarsit de saptamana banii de pe cele 2 magazine, ii aduce administratorul la sediu. Ce documente justificative trebuie sa intocmesc? Este corect dispozitie de plata pentru punctul de lucru si dispozitie de incasare+chitanta pentru sediu? Se mai fac si monetare?(eu stiu ca nu se mai fac demult).
2.Administratorul imprumuta firma prin casierie. Eu fac contract de imprumut si chitanta + dispozitie de incasare, sau numai contract + chitanta? Si cand ii restitui banii mai fac inca un contract de restituire sau numai disp. de plata?
Multumesc.
Adaugata in   Legea Contabilitatii

6 raspunsuri


la 25 Oct. 2013
1. este corect procedeul mentionat de dvs., respectiv punctul de lucru inregistreaza dispozitia de plata in registrul de casa, iar sediul central intocmeste dispozitie de incasare. Va recomand intocmirea monetarului si atasarea acestuia la dispozitia de caserie. 2. Administratorul imprumuta firma prin casierie in baza contractului de creditare. Intrarea banilor se va face in baza chitantelor emise de societate. Nu este gresit ca incasarea banilor sa se faca in baza dispozitiilor de incasare.
Voteaza raspuns 0 Apreciez acest raspuns 0 Nemultumit de acest raspuns
Raspunde
la 25 Oct. 2013
In cazul restituirii imprumutului acordat, se va emite doar dispozitie de plata din casa. In cazul in care restituirea se face din banca, se va emite OP. Contractul de imprumut se incheie o singura data. In baza lui se fac atat depunerile (creditarile) cat si restituirile de creditare.
Voteaza raspuns 0 Apreciez acest raspuns 0 Nemultumit de acest raspuns
Raspunde
la 25 Oct. 2013
Deci, la 1. Daca fac disp de incasare si monetar, nu mai fac si chitanta, corect? Iar monetarul pot sa-l cumpar de la tipizate sau trebuie de la tipografie? 2. Inteleg ca trebuie ori DI, ori chitanta. Nu stiu cand trebuie si DI si chitanta, pentru aceeasi suma.
Voteaza raspuns 0 Apreciez acest raspuns 0 Nemultumit de acest raspuns
Raspunde
la 26 Oct. 2013
Si de exemplu fac un contract de imprumut de exemplu in ianuarie de 20.000 ron si eu creditez firma esalonat, pe parcursul intregului an?
Voteaza raspuns 0 Apreciez acest raspuns 0 Nemultumit de acest raspuns
Raspunde
la 29 Oct. 2013
Daca folosesc chitantele printate din programul de contabilitate, este vreo problema?
Voteaza raspuns 0 Apreciez acest raspuns 0 Nemultumit de acest raspuns
Raspunde
la 29 Oct. 2018
Daca dvs. aveti licenta la programul de contabilitate. puteti folosi chitantele.In functie de legi, de Casa de Marcat fiscalizata, dvs.Contractul de imprumut il puteti face in masura in care se solicita imprumut de firma, pe baza de aprobare,eventual si o intelegere notariala, depinzand cine il face, fie asocitai conform Legii Societatilor comerciale 31/1990.Deoarece filele de monetar nu au un regim special, le puteti achizitiona de la centrele de formulare tipizate.Dar sunt softuri in contabilitate ce pot sa fie dotate cu monetare.Ar fi bine_In ce priveste imprumutul de firma, este neaparat musai sa faceti un contract de imprumut si mai ales eu spun ca trebuie vizat juridic.Nu este nimic de este semnat doar de dvs. sau de contabiulul sef.,
Voteaza raspuns 0 Apreciez acest raspuns 0 Nemultumit de acest raspuns
Raspunde
Aboneaza-te GRATUIT la
Newsletter-ul ClubContabilitate.ro

pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!

x