Email RSS Facebook
Esti membru? Logheaza-te aici.
Nu aveti cont? Inscrie-te gratuit
x Intra in ClubContabilitate.ro

ANAF si MFPCodul de procedura fiscalaCodul fiscalDeclaratii si FormulareLegea ContabilitatiiMonografii contabileStudii de cazTVA

Registrul inventar si Fisa mijlocului fix

Buna ziua. Mi-am infiintat de curand o PFA platitoare de TVA cu codul CAEN 4791 pentru un magazin online cu produse pentru animale (petshop). Pe scurt activitatea va fi: clientii comanda de pe site eu dau comanda la furnizor aplic un adaos comercial trimit comanda la clienti prin intermediul unei firme de curierat. Intrebarea mea este: ce si cum completez in registrul inventar si in fisa mijlocului fix in conditiile in care pentru desfasurarea activitatii folosesc urmatoarele obiecte in urmatoarele conditii:
-un laptop care nu este pe numele meu (este pe numele surorii) si este achizitionat in urma cu 6 luni, deci nu e nou
-un calculator desktop, care la fel, are o anumita vechime si pentru care doar monitorul este pe numele meu. Unitatea este primita de la un prieten
-o imprimanta care este pe numele meu dar si aceasta este veche (are mai mult de 5 ani de cand am cumparat-o)
-telefoane mobile, unele le detin deja dar mai intentionez sa cumpar un telefon mobil
-servicii internet care sunt pe numele meu
-abonamente servicii de telefonie pe care intentionez sa le achizitionez
-servicii de curierat pe care intentionez sa le achizitionez
-consumabile: tus si hartie imprimanta, cutii de carton pentru ambalarea produselor, scotch, cutter, pixuri plus alte diverse mici consumabile.

As dori sa stiu care dintre lucrurile mentionate mai sus trebuie inscrise in Registrul Inventar si in Fisa mijlocului fix si mai ales cum ar trebui completate acestea.
Multumesc anticipat.

2 raspunsuri


la 13 Aug. 2013
Avand in vedere prevederile Ordinului nr. 1040/ 2004, registrul-inventar serveste ca document de inregistrare a bunurilor achizitionate sau realizate, pe baza documentelor justificative (facturi emise pe PFA-ul dvs). In coloana 1 se inscrie numarul curent al operatiunilor, de la inceputul activitatii pana la data incetarii acesteia. In coloana 2 se inscrie denumirea bunurilor. In coloana 3 se inscrie numarul de inventar al bunurilor. In coloana 4 se trece data (ziua, luna, anul) la care se face inregistrarea bunurilor. In coloana 5 se inscriu felul si numarul documentului pe baza caruia se face inregistrarea bunurilor. In coloana 6 se inscrie valoarea de achizitie sau valoarea bunurilor ramasa de recuperat. In coloana 7 se inscrie data (ziua, luna, anul) la care iese din gestiune bunul respectiv. In coloana 8 se inscrie valoarea inclusa pe cheltuieli pana la data iesirii. In coloana 9 se inscrie valoarea de iesire (de vanzare) a bunului. In coloana 10 se dau explicatii cu privire la identificarea bunului. Acest registru se numeroteaza si se completeaza fara stersaturi si fara a se lasa spatii libere. Fisa mijlocului fix o completati doar pentru achizitiile efectuate pe PFA!
Voteaza raspuns 0 Apreciez acest raspuns 0 Nemultumit de acest raspuns
Raspunde
la 13 Aug. 2013
Imi pare rau dar tot nu m-am lamurit. Inainte sa postez aici intrebarile mele am cautat muuuult pe internet asa ca ceea ce mi-ati raspuns dvs. stiam si eu. As fi vrut un raspuns mai pe inteles, fara a folosi termeni oficiali. Ceea ce am aflat nou este ce ati spus in ultima propozitie cu fisa mijlocului fix. Eu stiam ca e obligatorie dar nu doar daca am achizitii luate pe PFA. Oricum multumesc pentru raspuns.
Voteaza raspuns 0 Apreciez acest raspuns 0 Nemultumit de acest raspuns
Raspunde
Aboneaza-te GRATUIT la
Newsletter-ul ClubContabilitate.ro

pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!

x