Daca primesc marfa si constat ulterior semnarii facturii de primire ca nu corespunde calitativ, ce document intocmesc de pastrare a marfii pana la returnarea ei catre furnizor?
Adaugata in

Aboneaza-te GRATUIT la
Newsletter-ul ClubContabilitate.ro
pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!
Primesti gratuit raportul "E-DECONT. E-FACTURA. E-TRANSPORT. Studii de caz si noutati legislative"!
Newsletter-ul ClubContabilitate.ro
pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!
Primesti gratuit raportul "E-DECONT. E-FACTURA. E-TRANSPORT. Studii de caz si noutati legislative"!
1 raspuns

Expert Teodora Munteanu
Raspunsuri la intrebarea
la 25 Iul. 2012
Receptia la sediul beneficiarului se executa de catre comisia de receptie a acestuia. Procedura de verificare a calitatii la receptia marfii este aceea convenita prin contract, conform cu normativele, cel mai adesea standardele.
Modalitatea de verificare a calitatii se alege in functie de caracterul lotului de marfa. Daca in timpul desfasurarii receptiei, lotul de marfa este gasit necorespunzator, invitati un reprezentant al furnizorului.
Daca acesta nu se prezinta comisia de receptie, se completeaza cu un reprezentant al unui agent economic neutru, sau al unui organ de stat.
Constatarile comisiei se consemneaza intr-un proces verbal de receptie, care trebuie sa mentioneze data/ locul efectuarii receptiei, comisia de receptie, starea marfurilor receptionate, sa ateste preluarea efectiva a marfii de catre beneficiar, cu evidentierea precisa a tuturor deficientelor calitative eventuale, a urmelor de violare, spargere, distrugere de sigilii, sustrageri etc.
Ulterior incheierii acestui proces verbal, marfa este pusa la dispozitia furnizorului pentru returnare, reconditionare sau alta destinatie. Urmeaza sa se intocmeasca factura storno.