Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Email RSS Facebook
Esti membru? Logheaza-te aici.
Nu aveti cont? Inscrie-te gratuit
x Intra in ClubContabilitate.ro

ANAF si MFPCodul de procedura fiscalaCodul fiscalDeclaratii si FormulareLegea ContabilitatiiMonografii contabileStudii de cazTVA

probleme - inventar /carti Biblioteca

Hristos a inviat !

Va prezint urmatoarea situatie: 1. - comisia de inventariere a inventariat doar faptic cartile din Biblioteca. 2. - in contabilitatea institutiei noastre nu exista evidenta clara a tuturor bunurilor si a valorii lor. 3.- la inventariere s-au constatat lipsuri si plusuri in gestiunea angajatului. 4. - de aceea, o comisie de evaluare a stabilit valoarea de piata a bunurilor lipsa. 4. - comisia de inventar considera ca trebuie doar sa inainteze Raportul de evaluare catre contabilitate. 5. - comisia de inventariere nu a spus cine este vinovatul /vinovatii si nu a scris in Procesul-verbal care este suma de imputat /de recuperat.

Va rugam frumos sa ne ajutati cu cateva sfaturi cum va trebui sa se procedeze.

1. - cine va trimite Listele de inventariere cuprinzând bunurile în custodie, aparţinând terţilor ? - comisia de inventariere ? sau contabilul sef ? sau directorul institutiei ? 2. - cine va face stabilirea rezultatelor inventarierii, prin confruntarea cantităţilor consemnate în listele de inventariere cu evidenţa tehnico-operativă pentru fiecare poziţie ? - comisia de inventariere ? sau contabilul sef ? 3. - in cazul nostru, cine propune modul de regularizare a diferenţelor dintre datele din contabilitate şi cele faptice, rezultate în urma inventarierii ? - comisia de inventariere ? sau contabilul sef ?

4. - in cazul nostru, cine va spune care este suma - prejudiciu care trebuie imputata gestionarului vinovat ?

5. - in cazul nostru, cine va spune cine este persoana vinovata /persoanele vinovate de lipsa in gestiune ? - comisia de inventariere ? sau contabilul sef ? sau juristul ?

6. - in cazul nostru, cine trebuie să faca propuneri de măsuri în legătură cu plusurile şi lipsurile constatate ? - comisia de inventariere ? sau contabilul sef ? sau juristul ?

7. Directorul spune ca toate acestea trebuie sa le faca doar contabilitatea, pentru ca este vinovata ca nu are evidenta in contabilitate a tuturor bunurilor /cartilor din Biblioteca.

8.- ce masura va trebui sa ia directorul ? Doar va imputa gestionarului lipsurile constatate la inventariere ? Va trebui sa ii dea si o sanctiune disciplinara ? Este vorba si despre vreo infractiune facuta de gestionar ?

4 raspunsuri


la 15 Mai. 2020
In primul rand trebuie sa se stabileasca daca inventarul este corect si are la baza carti cu numere de inventar, apoi se face compararea dintre faptic si scriptic iar daca exista plusuri sau minusuri se face raportul catre reprezentantul legal care decide masurile care trebuie luate, respectiv, introducerea in contabilitate a plusurilor, stabilirea prejudiciului, persoanele responsabile si imputarea acestora.
Voteaza raspuns 0 Apreciez acest raspuns 0 Nemultumit de acest raspuns
Raspunde
la 03 Iun. 2020
Spuneti-mi va rog frumos cine trebuie sa faca Raportul catre reprezentantul legal ? contabilitatea ?
Voteaza raspuns 0 Apreciez acest raspuns 0 Nemultumit de acest raspuns
Raspunde
la 03 Iun. 2020
Compartimentul contabil in baza raportului comisiei de inventariere trebuie sa semnaleze existenta diferentelor
Voteaza raspuns 0 Apreciez acest raspuns 0 Nemultumit de acest raspuns
Raspunde
la 04 Iun. 2020
Astaci, colegul care este contabil sef a spus ca institutia noastra are o Procedura privind inventarierea si ca, daca compartimentul contabilitate da Listele de inventariere comisiilor de inventariere, atunci aceste comisii trebuie sa faca diferentele. Este corect ? In legi nu am gasit cine trebuie sa faca acest lucru.
Voteaza raspuns 0 Apreciez acest raspuns 0 Nemultumit de acest raspuns
Raspunde
Aboneaza-te GRATUIT la
Newsletter-ul ClubContabilitate.ro

pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!

Expertii nostri

Contabil Alexandra Preutescu
Specialist in solutionarea problemelor ridicate de TVA, taxe si impozite.
contabil Silviu Badea
Absolvent al ASE, colaboreaza in continuare cu succes in mediul didactic. S-a specializat in...
Contabil sef Teodora Munteanu
Are o experienta deosebita in rezolvarea problemelelor practice ale contabilitatii. Dificultatile...
x