Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Email RSS Facebook
Esti membru? Logheaza-te aici.
Nu aveti cont? Inscrie-te gratuit
x Intra in ClubContabilitate.ro

ANAF si MFPCodul de procedura fiscalaCodul fiscalDeclaratii si FormulareLegea ContabilitatiiMonografii contabileStudii de cazTVA

probleme cu plata cval prejudiciu

Buna ziua ! Va prezint situatia: un angajat a creat un prejudiciu institutiei noastre publice si a vrut sa achite cval la casieria institutiei. Angajamentul de plata nu este avizat de directorul institutiei noastre. Dispozitia de incasare nu are viza CFP si nici semnatura directorului. Angajatul a primit o copie a Angajamentului de plata si a Dispozitiei de incasare ca dovada ca a achitat acea suma de bani, .... dar procedura a fost doar initiata fara a avea finalitate .... Acum, nu imi sunt clare anumite probleme si nu stiu daca s-a procedat corect sau cum sa se procedeze corect. Va rog frumos sa ne ajutati si sa ne lamuriti cu privire la urmatoarele: 1. - angajamentul este legal intocmit ? 2. - daca este corecta /legala procedura initiata de intocmire a dispozitiei de incasare fara viza CFP si fara aprobarea directorului ? 3. - care este termenul legal de pastrare a banilor in casieria unei institutii publice ?

12 raspunsuri


la 30 Iul. 2020
Angajamentul este in regula daca exista obligatia platii, in acest caz sa aveti decizia de imputare acceptata de angajat, pusa in executare dupa expirarea termenului de contestare. Incasarea se face dupa inregistrarea angajamentului de plata, plata prin casierie presupunand depunerea banilor zilnic, saptamanal, lunar, conform procedurilor si in functie de soldul de casa.
Voteaza raspuns 0 Apreciez acest raspuns 0 Nemultumit de acest raspuns
Raspunde
la 30 Iul. 2020
1. - Dar colegul de la Resurse Umane mi-a spus ca, Codul muncii interzice orice Decizie de imputare ...... Daca in cazul de fata angajatul a recunoscut ca a creat un preudiciu din vina sa, nu este suficient doar Angajamentul de plata sa fie aprobat si apoi sa plateasca, fara a mai exista vreo Decizie ? 2. - Nu avem proceduri pentru casierie. 3. - exista vreun Articol de Lege care sa impuna un TERMEN in care banii din casierie sa nu se tina in casierie si sa se predea la Trezorerie ?
Voteaza raspuns 0 Apreciez acest raspuns 0 Nemultumit de acest raspuns
Raspunde
la 30 Iul. 2020
Termenul este legat de proceduri si de plafonul de numerar casierie. Prejudiciul trebuie acceptat de angajat in urma unei decizii de imputare sau a unei hotarari judecatoresti, in cazul in care prejudiciul nu se incadreaza in situatii sub incidenta codului penal
Voteaza raspuns 0 Apreciez acest raspuns 0 Nemultumit de acest raspuns
Raspunde
la 30 Iul. 2020
Prejudiciul este mic, de 2,25 lei. In acest caz s-ar putea folosi prevederile art.254 alin.(3) ?i urm. din Codul muncii, republicat ? - adica o Nota de constatare, iar angajatul sa depuna un Angajament de plata si sa plateasca la casierie ?
Voteaza raspuns 0 Apreciez acest raspuns 0 Nemultumit de acest raspuns
Raspunde
la 30 Iul. 2020
Angajatul chiar doreste sa achite prejudiciul. Fiind suma asa de mica, s-ar putea rezolva doar pe cale administrativa, cf Cod muncii ?
Voteaza raspuns 0 Apreciez acest raspuns 0 Nemultumit de acest raspuns
Raspunde
la 30 Iul. 2020
Colegul spune ca stia de un TERMEN de 3 zile de pastrare bani in casierie, dupa care institutia este obligata sa ii verse la Trezorerie ..... Nu gasim articolul de LEGE respectiv .... oare a fost abrogat ? ...... sau sunt alte termene ? ....
Voteaza raspuns 0 Apreciez acest raspuns 0 Nemultumit de acest raspuns
Raspunde
la 30 Iul. 2020
Suma fiind foarte mica, se poate face administrativ. Pentru incasari este un termen de 3 zile, dar in functie de soldul de casa se fac si varsamintele.
Voteaza raspuns 0 Apreciez acest raspuns 0 Nemultumit de acest raspuns
Raspunde
la 30 Iul. 2020
Ne puteti da si Legea care prevede aceste lucruri ? Nu am reusit sa gasim pe Internet .... Multumim pentru tot !!!!!....
Voteaza raspuns 0 Apreciez acest raspuns 0 Nemultumit de acest raspuns
Raspunde
la 31 Iul. 2020
Faceti o nota interna prin care se justifica operatiunea.
Voteaza raspuns 0 Apreciez acest raspuns 0 Nemultumit de acest raspuns
Raspunde
la 31 Iul. 2020
Dar exista un articol de LEGE care sa spună un TERMEN ?
Voteaza raspuns 0 Apreciez acest raspuns 0 Nemultumit de acest raspuns
Raspunde
la 31 Iul. 2020
Nu. Procedurile interne
Voteaza raspuns 0 Apreciez acest raspuns 0 Nemultumit de acest raspuns
Raspunde
la 31 Iul. 2020
Va multumim enorm de mult pentru tot !
Voteaza raspuns 0 Apreciez acest raspuns 0 Nemultumit de acest raspuns
Raspunde
Aboneaza-te GRATUIT la
Newsletter-ul ClubContabilitate.ro

pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!

Expertii nostri

Contabil sef Teodora Munteanu
Are o experienta deosebita in rezolvarea problemelelor practice ale contabilitatii. Dificultatile...
Contabil Senior Georgiana Iovan
Vasta experienta in domeniul contabil, rezolvand cazuri complicate aparute in cateva firme...
x