Email RSS Facebook
Esti membru? Logheaza-te aici.
Nu aveti cont? Inscrie-te gratuit
x Intra in ClubContabilitate.ro

ANAF si MFPCodul de procedura fiscalaCodul fiscalDeclaratii si FormulareLegea ContabilitatiiMonografii contabileStudii de cazTVA

poate renunta la gestiune ? cine va raspunde ?

Buna ziua !

Mai jos va expun situatia in raport cu care
va rugam frumos sa ne dati niste sfaturi cum va trebui sa se procedeze corect:

- un coleg are in gestiune toate bunurile institutiei noastre,
iar fiecare salariat are in subgestiune bunurile pe care le are in Inventarul propriu.
- colegul care are in gestiune toate bunurile institutiei
a fost sef al compartimentului administrativ si
a avut in Fisa postului atributii de administrare
Insa, odata cu OUG 77/2013 pentru stabilirea unor masuri ......
prin care s-a redus numarul de posturi de conducere
pentru reducerea cheltuielilor la institutiile publice,
colegul nu a mai fost sef, ci a devenit un salariat cu functie de executie,
insa a ramas cu gestiunea intreaga.
In tot acest timp, i s-a retinut garantie.

Acum colegul a facut o Cerere catre conducerea institutiei
prin care spune ca renunta la intreaga gestiune.
Inainte, de intreaga gestiune = de intreg patrimoniul institutiei raspundea acest coleg,
iar potrivit Legii /Regulamentului de organizare si functionare
raspundea directorul institutiei.

Va rugam frumos sa ne ajutati cu un raspuns:
- colegul poate renunta la intreaga gestiune ?
- cine va mai avea atributii de administrare bunuri ?
- cine va raspunde de intreaga gestiune a institutiei ?
- ce se va intampla cu atributiile pe care le are in Fisa postului ?
- este suficient ca fiecare salariat sa raspunda de bunurile
pe care le are fiecare in Inventarul sau ?

6 raspunsuri


la 25 Oct. 2017
Raspunderea privind patrimoniul institutiei revine intotdeauna directorului. Gestiunea patrimoniului revine unui angajat care are si atributii de gestionar. Este normal ca de gestiune sa se ocupe o persoana de la administrativ. Cererea colegului de transmitere a gestiunii nu cred ca este fondata, chiar daca nu mai are atributii de sef compartiment acesta lucreaza in cadrul compatimentului si intra in atributiile sale inregistrarea, miscarea si consumul de materiale ceea ce presupune gestiune, altfel ce ar mai avea de facut in institutie.
Voteaza raspuns 0 Apreciez acest raspuns 0 Nemultumit de acest raspuns
Raspunde
la 25 Oct. 2017
De inregistrarea, miscarea si consumul de materiale se ocupa un economist si casiera care inregistreaza bunurile intrate in institutie /in magazie dupa receptie, iar eliberarea bunurilor din magazie catre salariati o face casiera. Practic, colegul vrea ca in cazul unor lipsuri in gestiune sa nu mai raspunda el, ci salariatul care are bunurile in utilizare si care are trecute bunurile in inventarul propriu. Colegul nu mai vrea sa raspunda de intreaga gestiune a institutiei. Daca directorul va admite Cererea colegului, cine va mai raspunde de gestiunea patrimoniului ? La inventarierea anuala colegul semna in Inventar /pe Listele de inventariere in calitate de gestionar. Daca nu va mai fi gestionar, cine va semna in locul colegului ? Fiecare angajat, pentru gestiunea proprie ? Este legal asa ceva ? Este complicat .... In Legea 22/1969 actualizata - nu se spune nimic. Va rog din suflet sa ne ajutati si sa ne lamuriti cum trebuie sa se procedeze corect si legal.
Voteaza raspuns 0 Apreciez acest raspuns 0 Nemultumit de acest raspuns
Raspunde
la 25 Oct. 2017
Colegul desfasoara activitatea de gestionar si raspunde de gestiunile institutiei. In cazul in care nu mai are aceste atributii, care mai este rolul sau pentru ca din ce prezentati acesta nu inregistreaza miscarile ci doar raspunde.v
Voteaza raspuns 0 Apreciez acest raspuns 0 Nemultumit de acest raspuns
Raspunde
la 26 Oct. 2017
Da, in cazul de fata asa stau lucrurile. De aceea, colegul si directorul institutiei noastre vrea ca doar fiecare salariat sa aibe in gestiunea proprie bunurile pe care le are in folosinta si care sunt trecute in Inventarul propriu al fiecarui angajat, iar fiecare salariat sa raspunda de lipsa ce i s-ar gasi in gestiunea /Inventarul propriu, iar colegul sa nu mai aibe nici un rol. Altfel, alti salariati ar folosi bunurile, iar colegul ar raspunde de bunuri .... ceea ce directorul considera ca nu este corect. In urma acestei schimbari, directorul vrea sa ii dea alte atributii colegului. Daca de exemplu colegul nu ar mai fi gestionar pentru ca ar fi descarcat de gestiunea intregii institutii, - ar putea ramane cu atributii de verificare /control gestiune ? - ar mai putea raspunde de vreo lipsa ? In lipsa unui gestionar care sa aibe toate bunurile institutiei in gestiune, daca va lipsi bunuri - va raspunde doar salariatii pentru bunurile care le lipsesc ? sau va raspunde si /doar directorul ?
Voteaza raspuns 0 Apreciez acest raspuns 0 Nemultumit de acest raspuns
Raspunde
la 30 Oct. 2017
In functie de organizarea institutiei, se poate ca atributiile de gestionar sa fie ale unei persoane, iar bunurile sa fie date fiecarui angajat in gestiune pe persoana, fara sa fie necesar un spatiu special de stocare.
Voteaza raspuns 0 Apreciez acest raspuns 0 Nemultumit de acest raspuns
Raspunde
la 09 Nov. 2017
Ideea este ca gestionarul vrea sa scape de gestiune, iar directorul vrea sa ii aprobe o asemenea Cerere !...?... Directorul vrea ca gestionarul sa predea gestiunea /bunurile fiecarui salariat pentru bunurile pe care fiecare le are in folosinta... asa ca toti salariatii vor deveni gestionari pe bunurile pe care le au in folosinta ... Dar, am citit ca sunt unele persoane care nu pot primi si pastra bunuri ! adica, conducatorii institutiilor, contabilul si angajatul care pune viza CFP nu pot fi si gestionari !!!... A 2-a problema: - daca dupa predarea bunurilor catre toti salariatii, cu cele 3 exceptii, va trebui sa se faca o inventariere anuala a bunurilor cum se va proceda ? ..... pentru ca gestionarii nu pot face parte din comisia de inventariere ... ... cand se va face inventarul la gestionarii care sunt membri ai comisiei de inventariere se va tot schimba comisia ? Este legal asa ceva ?!? Noi suntem o institutie aflata in subordonarea Consiliului Judetean. Unde ne incadram ? La regula ? sau la exceptie ?
Voteaza raspuns 0 Apreciez acest raspuns 0 Nemultumit de acest raspuns
Raspunde
Aboneaza-te GRATUIT la
Newsletter-ul ClubContabilitate.ro

pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!

x