Email RSS Facebook
Esti membru? Logheaza-te aici.
Nu aveti cont? Inscrie-te gratuit
x Intra in ClubContabilitate.ro

ANAF si MFPCodul de procedura fiscalaCodul fiscalDeclaratii si FormulareLegea ContabilitatiiMonografii contabileStudii de cazTVA

obligatie situatie sponsorizari, cheltuieli, raspundere

Buna seara !
Va rog foarte mult sa ma ajutati si sa ma sfatuiti
cum este corect sa se procedeze in urmatorul caz:

Institutia noastra publica a organizat recent o activitate culturala ( spectacol de muzica ).
La acea activitate culturala ( spectacol de muzica ) a institutiei noastre publice,
mai multi sponsori au contribuit sub diverse forme: cu sume de bani sau produse ( apa minerala, sucuri, cafea, etc. ).
Un salariat din cadrul institutiei noastre publice a avut calitatea de organizator al activitatii culturale.

Dupa terminarea activitatii culturale, contabilul institutiei publice este obligat sa faca o situatie contabila privind acea activitate culturala, referitor la costuri /cheltuieli, etc.

Salariatul-organizator a trecut pe afisul activitatii culturale mai multi sponsori,
dar nu a anuntat pe nimeni cine vor fi sponsorii, in ce consta sponsorizarile acestora
si nu s-au incheiat Contracte de sponsorizare.

Activitatea culturala s-a incheiat, dar nu s-a facut nici un act /document, .....

1. - Contabilul este obligat sa ceara salariatului-organizator numele sponsorilor /lista cu acestia, sumele de bani sau tipul si cantitatea de produse ? cu care sponsorii au contribuit ?
2. - sau .....Cine cere aceasta situatie ? Cine este obligat sa ceara acest lucru, inafara de contabilul institutiei publice ?
3. - Exista in legislatie vreo prevedere in care sa se arate ca exista o asemenea obligatie si in sarcina cui ?
4. - Cine va da socoteala, la verificare, in fata Curtii de Conturi ?

Va rog mult de tot sa imi dati cat mai multe sfaturi.

2 raspunsuri


la 27 Iul. 2015
Sponsorizarea unui eveniment organizat de institutia dumnevoastra poate avea forma unei finantari sau de participare in parteneriat de promovare. Pentru sumele primite puteti justifica anumite servicii care pot fi achizitionate direct de sponsori, iar pentru produsele si serviciile oferite direct se poate incheia un parteneriat prin care partenerul vine cu aportul sau in baza desfasurarii unei activitati de promovare. In acest fel se evita contractul de sponsorizare, cu deductibilitate fiscala limitata in functie de cifra de afaceri si profitul realizat, printr-o actiune de promovare comuna in baza unui parteneriat, raspunderea institutiei fiind cea de organizator iar inregistrarea in contabilitate se face in limita cheltuielilor efectuate de catre institutie pentru desfasurarea evenimentului.
Voteaza raspuns 0 Apreciez acest raspuns 0 Nemultumit de acest raspuns
Raspunde
la 27 Iul. 2015
Milioane de multumiri pentru sfaturile date ! O seara frumoasa in continuare !
Voteaza raspuns 0 Apreciez acest raspuns 0 Nemultumit de acest raspuns
Raspunde
Aboneaza-te GRATUIT la
Newsletter-ul ClubContabilitate.ro

pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!

x