Email RSS Facebook
Esti membru? Logheaza-te aici.
Nu aveti cont? Inscrie-te gratuit
x Intra in ClubContabilitate.ro

ANAF si MFPCodul de procedura fiscalaCodul fiscalDeclaratii si FormulareLegea ContabilitatiiMonografii contabileStudii de cazTVA

Inventariere

In cazul unei microintreprinderi la sfarsitul fiecarui an este obligatorie efectuarea inventarierii? In ce consta aceasta? Ce acte justificative se intocmesc?
Multumesc!
Adaugata in   Legea Contabilitatii

1 raspuns


la 17 Feb. 2013
Buna seara, Potrivit Legii contabilitatii nr. 82/1991, republicata, entitatile au obligatia sa efectueze inventarierea elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii detinute, la inceputul activitatii, cel puţin o data in cursul exerciţiului financiar pe parcursul functionarii lor, in cazul fuziunii sau incetarii activitatii, precum si in urmatoarele situatii: a) la cererea organelor de control, cu prilejul efectuarii controlului sau a altor organe prevazute de lege; b) ori de cate ori sunt indicii ca exista lipsuri sau plusuri in gestiune, care nu pot fi stabilite cert decat prin inventariere; c) ori de cate ori intervine o predare-primire de gestiune; d) cu prilejul reorganizarii gestiunilor; e) ca urmare a calamitatilor naturale sau a unor cazuri de forta majora; f) in alte cazuri prevăzute de lege. Daca in situatiile anterioare sunt inventariate toate elementele de natura activelor dintr-o gestiune, aceasta poate tine loc de inventariere anuala, cu aprobarea administratorului, a ordonatorului de credite sau a persoanei care are obligatia gestionarii entitatii. Trebuie sa aveti Manual de proceduri de inventariere. Documentele privind invetarierea sunt: declaratie gestionar/ casier; Liste de inventariere (mijloace fixe, obiecte de inventar, stocuri); confirmare de sold furnizori; Proces verbal de inventariere;Proces verbal de casare;deciziei de inventariere Se stabileste componenta comisiei/iilor de inventariere. Se comunica decizia si se informeaza membrii. Se intocmesc listele de inventariere. Se iau declaratii de la gestionar. Se inchid si se sigileaza spatiile de depozitare. Se fac liste de inventariere. Se stabilesc rezultate inventarierii. Se face evaluarea la inventar, plusuri si lipsuri la inventar. Se stabileste modalitatea de compensare a plusurilor si minusurilor de inventar. Se fac liste cu produse compensabile. Se efectueaza compensarea. Se face imputarea. Se intocmeste procesul verbal de inventariere. Se inregistreaza rezultate inventarului. Se intocmeste registrul inventar. Se arhiveaza dosarul de inventar.
Voteaza raspuns 0 Apreciez acest raspuns 0 Nemultumit de acest raspuns
Raspunde
Aboneaza-te GRATUIT la
Newsletter-ul ClubContabilitate.ro

pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!

x