La incasarea facturilor de la clienti cum este corect sa inregistram incasarea - in functie de nr de factura specificata clar de catre client si care efectiv plateste exact valoarea facturii respective chiar daca mai "sare" peste o factura doua si uita de ele intre timp, sau in ordinea emiterii facturilor fara sa tinem cont de ce a specificat clientul ca a platit?
La o eventuala confruntare nu mai sunt la fel fisele de cont de la noi cu ale lor si mai apare situatia in care se calculeaza si penalitati de intarziere. Este corect sa aplicam penalitati de intarzire la o factura "uitata" de catre client la plata sau facem calculul in ordinea cronologica?
Exista si vreun act normativ cu reglementari in astfel de situatii?
La o eventuala confruntare nu mai sunt la fel fisele de cont de la noi cu ale lor si mai apare situatia in care se calculeaza si penalitati de intarziere. Este corect sa aplicam penalitati de intarzire la o factura "uitata" de catre client la plata sau facem calculul in ordinea cronologica?
Exista si vreun act normativ cu reglementari in astfel de situatii?
Adaugata in
1 raspuns
Expert Teodora Munteanu
Raspunsuri la intrebarea
la 10 Oct. 2011
Vezi art. 1110 â?? 1113 din Codul Civil si politicile contabile ale firmei dvs.
Cand efectueaza plata, debitorul are dreptul sa specifice care este datoria pe care doreste sa o stinga.