Email RSS Facebook
Esti membru? Logheaza-te aici.
Nu aveti cont? Inscrie-te gratuit
x Intra in ClubContabilitate.ro

ANAF si MFPCodul de procedura fiscalaCodul fiscalDeclaratii si FormulareLegea ContabilitatiiMonografii contabileStudii de cazTVA

este posibi ca administratorul unei firme sa fie si angajatul acesteia?

un administrator poate fi angajatul firmei pe care o conduce?In cazul in care renunta la calitatea de salariat este obligat sa incheie un contract cu casa de pensii si sanatate?in acest caz care sunt cotele pe care trebuie sa le plateasca?Care este alegerea benefica pentru el:sa ramana si salariat sau sa plateasca la casa de pensii si de sanatate cotele aferente?
Adaugata in   Legea Contabilitatii

2 raspunsuri


la 18 Dec. 2014
Administratorul unei societati pe actiuni nu poate avea si calitatea de angajat in societate in acelasi timp, conform prevederilor corporatiste, deoarece trebuie sa incheie contract de mandat pentru reprezentare conform modificarilor Legii 31 din 2006. Dar, pentru societatile cu raspundere limitata administratorii pot avea si calitatea de salariat in societate, inclusiv unicul asociat. In calitate de salariat, administratorul va avea acelasi regim ca si ceilalti angajati, societatea suportand taxele si impozitele salariale aferente veniturilor declarate. Daca administratorul opteaza pentru un contract separat cu casa de pensii si nu pentru calitatea de salariat, contractul se face in limitele legale pe baza veniturilor estimate, acelasi lucru fiind necesar si pentru asigurarile de sanatate. Din punctul de vedere al avantajelor si dejavantajelor acestea sunt relative, pentru ca in cazul in care este salariat, societatea va plati taxe salariale mai mari iar pentru contractul direct se achita doar cotele individuale, in schimb, scoaterea din societate a unor lichiditati in vederea achitarii taxelor individuale ar putea costa cel putin la fel de mult.
Voteaza raspuns 0 Apreciez acest raspuns 0 Nemultumit de acest raspuns
Raspunde
la 29 Dec. 2014
Asociatul intr-un SRL poate incheia ca si administratorul contract cu casa de pensii? Care sunt obligatiile unui asociat intr-un SRL in raport cu casa de pensii. Referitor la raspunsul de mai sus as prefera, ca asociat, sa inchei un contract cu casa de pensii. Firma are pierderi de cativa ani, ce venit se poate estima?
Voteaza raspuns 0 Apreciez acest raspuns 0 Nemultumit de acest raspuns
Raspunde
Aboneaza-te GRATUIT la
Newsletter-ul ClubContabilitate.ro

pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!

x