Email RSS Facebook
Esti membru? Logheaza-te aici.
Nu aveti cont? Inscrie-te gratuit
x Intra in ClubContabilitate.ro

ANAF si MFPCodul de procedura fiscalaCodul fiscalDeclaratii si FormulareLegea ContabilitatiiMonografii contabileStudii de cazTVA

decalaj intre primire si receptie materiale

Buna ziua,

conform art. 41 din Legea Contabilitatii, detinerea de materiale fara a fi receptionate inregistrate in contabilitate constituie contraventie. Se poate, va rog, o interpretare: cat se poate astepta numar de zile pana la receptionarea unor materiale primite in firma?

Multumesc.
Adaugata in   Legea Contabilitatii

1 raspuns


la 20 Oct. 2011
Conform Ordinului nr. 3.512 din 27 noiembrie 2008 Nota de receptie si constatare diferente a Serveste ca: - document pentru receptia bunurilor aprovizionate; - document justificativ pentru incarcare in gestiune; - document justificativ de inregistrare in contabilitate. b Se foloseste ca document de receptie obligatoriu numai in cazul: - bunurilor materiale cuprinse intr-o factura sau aviz de insotire a marfii, care fac parte din gestiuni diferite; - bunurilor materiale primite spre prelucrare, in custodie sau in pastrare; - bunurilor materiale procurate de la persoane fizice; - bunurilor materiale care sosesc neinsotite de documente de livrare; - bunurilor materiale care prezinta diferen??e la recep??ie; - marfurilor intratei gestiunile la care evidenta se tine la pret de vanzare. c ?Žn alte cazuri decat cele men??ionate la lit. b, recep??ia si incarcarea in gestiune, dupa caz, wi inregistrarea in contabilitate se fac pe baza documentului de livrare care insoteste transportul factura, avizul de inso??ire a marfii etc.. 2. Se intocmeste in doua exemplare, la locul de depozitare sau in unitatea cu amanuntul, dupa caz, pe masura efectuarii recep??iei. - in situa??ia in care la recep??ie se constata diferen??e, Nota de receptie si constatare de diferente se intocmeste in trei exemplare de catre comisia de receptie legal constituita. - in cazul in care bunurile materiale sosesc in transe, se intocme??te cate un formular pentru fiecare transa, care se anexeaza apoi la factura sau la avizul de insotire a marfii. Receptia o faceti la primirea materialelor!
Voteaza raspuns 0 Apreciez acest raspuns 1 Nemultumit de acest raspuns
Raspunde
Aboneaza-te GRATUIT la
Newsletter-ul ClubContabilitate.ro

pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!

x