Email RSS Facebook
Esti membru? Logheaza-te aici.
Nu aveti cont? Inscrie-te gratuit
x Intra in ClubContabilitate.ro

ANAF si MFPCodul de procedura fiscalaCodul fiscalDeclaratii si FormulareLegea ContabilitatiiMonografii contabileStudii de cazTVA

cum trebuie procedat ca sa avem acces la ARHIVA electronica contabila ?

Buna ziua ! Va rugam frumos un raspuns, cum trebuie procedat in urmatorul caz: un program de cantabilitate a fost achizitionat de Institutia noastra, iar Contractul a expirat in luna martie 2020. Acum nu mai avem acces la Program. Colega contabila spune ca ar trebui sa avem acces la ARHIVA electronica contabila, pentru ca legea spune ca timp de 10 ani se pastreaza asemenea informatii care au caracter personal..... Proprietarul /Firma a spus ca nu putem avea acces la Arhiva electronica pastrata de el pe Server si ca acum, desi nu este corect, ne permite 2 zile accesul, ca sa salvam ce avem nevoie .... Daca incercam sa folosim Programul, cu se permite, iar ce este salvat este criptat, iar ce este criptat se poate vedea si lista doar ce ne permite Proprietarul /Furnizorul. Cand ni s-a permis accesul, parolele de acces + ..... - erau puse de la distanta , nu de noi .... Avem control /audit si suntem blocati ... nu avem Bilantul /2019, alte documente, etc. .....

22 raspunsuri


la 05 Nov. 2020
In functie de contractul incheiat cu furnizorul puteti sa aveti dreptul de a utiliza programul sau nu. Daca a incetat relatia contractuala si institutia nu mai doreste sa utilizeze acest program va trebui sa faca un protocol prin care datele din program sa fie transferate intr-un anumit termen de 30 de zile (in mod normal ar fi trebuit sa fie specificat in contract). Cel de doua zile este nerealist si denota rea credinta putand genera un litigiu intre parti. Problema este ca furnizorul ar trebui sa va dea datele intr-un format acceptat de dumneavoastra si datele sa poata fi transferate intr-un alt sistem. In caz ca nu se poate, va trebui sa aveti listari cu toate datele inregistrate.
Voteaza raspuns 0 Apreciez acest raspuns 0 Nemultumit de acest raspuns
Raspunde
la 05 Nov. 2020
Contractul cu firma a incetat din 03.2020. ..... Acum nu mai avem cu firma nici un alt Contract .... Contabilitatea nostra trebuia - cf Contractului - sa salveze saptamanal, pe suport extern, ARHIVA. INTREBARE: firma este obligata sa ne dea acces la Arhiva stocata pe Serverul ei ? ....pt ca 10 ani se pastreaza aceste date ?
Voteaza raspuns 0 Apreciez acest raspuns 0 Nemultumit de acest raspuns
Raspunde
la 05 Nov. 2020
Nu mai avem Contract cu firma - tocmai din 03.2020...... Deci, nu mai avem dreptul sa folosim Programul .... Avem un alt Contract cu o alta firma pentru alt Program .... Suntem institutie publica.... Deci, nu avem voie sa platim 2 Programe de contabiltate concomitent ....
Voteaza raspuns 0 Apreciez acest raspuns 0 Nemultumit de acest raspuns
Raspunde
la 06 Nov. 2020
Nu, daca nu este prevazuta contractual. Contractul probabil este de utilizare a platformei contabile. Cred ca va trebui sa incheiati un contract de servicii de salvare ?i predare de date.
Voteaza raspuns 0 Apreciez acest raspuns 0 Nemultumit de acest raspuns
Raspunde
la 06 Nov. 2020
Contractul cu firma noua trebuia sa prevada preluarea bazei de date de la firma precedenta.
Voteaza raspuns 0 Apreciez acest raspuns 0 Nemultumit de acest raspuns
Raspunde
la 06 Nov. 2020
Cum am putea obliga fosta firma sa permita accesul si salvarea Arhivei de catre firma cu care avem Contract cu un alt Program de contabilitate ?
Voteaza raspuns 0 Apreciez acest raspuns 0 Nemultumit de acest raspuns
Raspunde
la 06 Nov. 2020
Contractul cu firma noua nu prevede si preluarea bazei de date de la firma precedenta.
Voteaza raspuns 0 Apreciez acest raspuns 0 Nemultumit de acest raspuns
Raspunde
la 06 Nov. 2020
La Contractul de utilizare a Programului de contabilitate se mai poate incheia si un contract de servicii de salvare si predare de date ?
Voteaza raspuns 0 Apreciez acest raspuns 0 Nemultumit de acest raspuns
Raspunde
la 06 Nov. 2020
Colega mi-a spus ca fosta firma are Arhiva salvata pe server.... si pentru ca aceasta arhiva contine date cu caracter personal, nu ar trebui sa permita accesul la Arhiva, oricând, fara sa fie pusa vreo conditie ?
Voteaza raspuns 0 Apreciez acest raspuns 0 Nemultumit de acest raspuns
Raspunde
la 09 Nov. 2020
Se pot achizitiona servicii de preluare baza de date sau arhiva electronica de la primul furnizor si corelarea datelor inregistrate anterior de catre furnizorul actual.
Voteaza raspuns 0 Apreciez acest raspuns 0 Nemultumit de acest raspuns
Raspunde
la 09 Nov. 2020
Se va face Act aditional - cu noua firma ? Noua firma va trebui sa aiba obligatiile pe care le-ati spus dvs ? Va trebui ca in Act aditional - sa fie trecuta si vechea firma ?
Voteaza raspuns 0 Apreciez acest raspuns 0 Nemultumit de acest raspuns
Raspunde
la 10 Nov. 2020
Depinde de procedura de achizitie. Se poate face act aditional doar daca contractul mai produce efecte. Cel mai bine este sa aveti o procedura separata prin care sa definiti clar serviciile.
Voteaza raspuns 0 Apreciez acest raspuns 0 Nemultumit de acest raspuns
Raspunde
la 11 Nov. 2020
NU. Fostul Contract cu fosta firma nu mai este in vigoare .... inca din luna 03.2020 ..... deci, nu mai produce efecte ..... Concluzia: NU MAI PUTEM FACE NIMIC ? ....nu mai putem avea acces la arhiva contabila /la serverul fostei firme care a arhivat ?
Voteaza raspuns 0 Apreciez acest raspuns 0 Nemultumit de acest raspuns
Raspunde
la 11 Nov. 2020
La finalul serviciilor de contabilitate ati incheiat un proces verbal de receptie si ati eliberat document constatator daca ati facut procedura de achizitie. In functie de clauzele contractuale ati putea negocia implicarea unui tert specializat in transferul de date si va trebui sa achizitionati servicii de transfer de date.de la furnizorul actual.
Voteaza raspuns 0 Apreciez acest raspuns 0 Nemultumit de acest raspuns
Raspunde
la 12 Nov. 2020
Nu. La finanlul seviciilor de contabilitate nu s-a facut nici un Proces-verbal de receptie. Este doar Contractul .... Nu ne poate ajuta nici o clauza contractuala .... In Contract era scris ca, saptamanal, institutia noastra / contabilitatea trebuia sa salveze pe suport extern .....tot ......, sa arhiveze ..... 1. Nu stim daca: - fosta firma mai are ARHIVA cu documentele contabile lucrate in Programul de contabilitate avut cu fosta firma .....? ...... 2. - daca se va face un Contract servicii de transfer de date, NU SE VA IMPUTA cval Contractului ......? ...... pentru ca nu s-a facut arhivarea de catre institutia noastra /de catre contabilul nostru ?
Voteaza raspuns 0 Apreciez acest raspuns 0 Nemultumit de acest raspuns
Raspunde
la 12 Nov. 2020
Pentru ca nu aveti un proces verbal de receptie puteti solicita furnizorului baza de date intr-un format accesibil mijloacelor institutiei
Voteaza raspuns 0 Apreciez acest raspuns 0 Nemultumit de acest raspuns
Raspunde
la 12 Nov. 2020
Dar furnizorul REFUZA,. ....a spus ca nu are o asemenea obligatie ..... a spus ca nu este asa ceva in Contractul pe care l-a avut cu institutia noastra ..... Ce putem face ?
Voteaza raspuns 0 Apreciez acest raspuns 0 Nemultumit de acest raspuns
Raspunde
la 12 Nov. 2020
Va trebui sa il actionati in instanta daca nu se prezinta la semnarea procesului verbal de receptie, iar institutia poate considera ca furnizorul nu a finalizat contractul de servicii. Institutia a avut drept de utilizare al softului dar datele inregistrate ii apartin asa ca poate face o solicitare pentru predarea datelor prin proces verbal.
Voteaza raspuns 0 Apreciez acest raspuns 0 Nemultumit de acest raspuns
Raspunde
la 12 Nov. 2020
Chiar daca datele ii apartin institutiei noastre, in Contractul cu fosta firma se scria ca institutia /contabilitatea trebuia sa salveze saptamanal pe suporturi externe...... dar contabilitatea nu a inregistrat nimic..... Firma nu avea nici o obligatie de arhivare..... .
Voteaza raspuns 0 Apreciez acest raspuns 0 Nemultumit de acest raspuns
Raspunde
la 13 Nov. 2020
In Contractul cu noua firma - era scris ca noua firma sa preia = sa faca importul ..... datelor arhivate de fosta firma ..... Dar, comisia de receptie a noului Contract NU A FACUT asa....a semnat PV fara sa se faca acest lucru si s-a facut plata noului Contract ..... ..... Cum se va proceda in acest caz ? Colegul de la achizitii a spus ca nu se mai poate face nimic si ca se va imputa celor care au semnat .....
Voteaza raspuns 0 Apreciez acest raspuns 0 Nemultumit de acest raspuns
Raspunde
la 13 Nov. 2020
Probabil va trebui sa faceti achizitia unor servicii de preluare si transformare date in formatul prevazut de programul noului furnizor, pentru a putea fi utilizate. Altfel contabilitatea este obligata sa refaca contabilitatea pentru perioada pierduta.
Voteaza raspuns 0 Apreciez acest raspuns 0 Nemultumit de acest raspuns
Raspunde
la 16 Nov. 2020
chiar daca sunt documente scrise, contabilitatea este obligata sa refaca contabilitatea , adica evidenta electronica - pentru perioada pierduta ?
Voteaza raspuns 0 Apreciez acest raspuns 0 Nemultumit de acest raspuns
Raspunde
Aboneaza-te GRATUIT la
Newsletter-ul ClubContabilitate.ro

pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!

Expertii nostri

contabil sef Violeta Georgescu
Are raspunsuri la orice intrebare legata de formulare, declaratii, impozite si mai ales gaseste...
Contabil Alexandra Preutescu
Specialist in solutionarea problemelor ridicate de TVA, taxe si impozite.
x