Email RSS Facebook
Esti membru? Logheaza-te aici.
Nu aveti cont? Inscrie-te gratuit
x Intra in ClubContabilitate.ro

ANAF si MFPCodul de procedura fiscalaCodul fiscalDeclaratii si FormulareLegea ContabilitatiiMonografii contabileStudii de cazTVA

Cum recuperam banii asociatiei de proprietari?

Este corect ca un administrator de bloc sa depuna banii asociatiei in cont personal, la o banca X fara acordul Adunarii Generale? Tin sa precizez ca asociatia are cont deschis la o alta banca Y inca din anul 2005. Administratora impreuna cu presedintele nici macar n-au depus bani in banca Y, 7 lei pe luna pentru administrare cont curent timp de cativa ani in asa fel incat avem penalizari mari. Am cerut istoricul contului si asa am descoperit penalizarile si niciun ban in cont. Culmea, pe 26 martie, cu o zi inainte de alegeri la asociatie, administratora a depus in cont 7800 lei, din cont personal de la banca X in contul asociatiei la banca Y, cand presedintele deja murise cu vreo 2 zile in urma si stia sigur ca se va numi un alt presedinte. Ce parere aveti? Vrem sa facem sedinta de comitet executiv si sa-i imputam administratorei cei 500 lei penalizari pentru neglijenta in serviciu. Este corect? Mai precizez ca la fiecare adunare generala anuala (anii 2009, 2010, 2011), cenzorul subliniaza in raport ca avem in cont la banca X suma de 7300 lei, contul personal al administratorei. Nici macar cenzorul n-a stiut ca acest cont este personal. Cum se incadreaza aceasta fapta a administratorei?

Cum putem sa aflam cati bani a depus administratora din banii asociatiei in contul personal, si de ce? Daca asociatia a avut cont deschi! Noul comitet ales vrea sa faca ordine in contabilitatea asociatiei deoarece insasi administratora a recunoscut ca nu stie cum sa descalceasca itele deoarece nu a tinut contabilitate separata la cele doua scari la care este administrator, folosind uneori aceleasi chitantier pentru incasare. Fiecare scara are Asociatie de proprietari separata inca din 2005. Din martie si pana acum NU a reusit sa finalizeze soldul in casa, activul si pasivul de care nici n-a a auzit nu are niciun registru obligatoriu conform legii. Noi scara 1 suntem dezavantajati pentru ca avem si venituri din chirii de peste 7000 lei/an si nu stim ce s-a facut cu banii. Toti din comitet suntem noi pe functie si oameni de bun augur si vrem din tot sufletul sa aflam adevarul. Nu vrem sa-i facem rau administratorei, dar daca nu ajunge la un numitor comun, ce masuri credeti ca putem lua conform legii? Va multumesc pentru colaborare si astept raspuns.

Adaugata in   Legea Contabilitatii
Aboneaza-te GRATUIT la
Newsletter-ul ClubContabilitate.ro

pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!

x