Email RSS Facebook
Esti membru? Logheaza-te aici.
Nu aveti cont? Inscrie-te gratuit
x Intra in ClubContabilitate.ro

ANAF si MFPCodul de procedura fiscalaCodul fiscalDeclaratii si FormulareLegea ContabilitatiiMonografii contabileStudii de cazTVA

contabilitatea PFA si II in partida simpla

Contabilitatea PFA si a intreprinderilor individuale în partidă simplă, se tine in continuare potrivit OMFP nr.170/2015? La compeletarea registrul jurnal de incasari si plati pentru II in sistem real, am respectat OMFP 170/2015, adica pe langa inregistrarea incasarilor zilnice, in zilele cand firma nu avea destule lichiditati pentru plata facturilor, am facut dispozitie de incasare - aport in numerar. La fel am procedat si la plati, cand titularul II a dorit sa isi scoata banii din firma, am facut dispozitie de plata - restituire aport in numerar. Precizez ca aporturile in numerar desi le-am inscris in RJIP ele nu au constituit venit brut. La fel si restituirea aporturilor in numerar au fost considerate cheltuieli nedeductibile. Spuneti-mi va rog daca am procedat corect, fiindca la banca, cand am vrut sa obtin credit m-i s-a spus ca nu este corect! Dispozitiile de incasare - aport in numerar si didspozitiile de plata - restituirea aporturilor in numerar nu trebuie sa fie inscrise in RJIP. Dupa parerea lor trebuie sa fie inscrise doar incasarile si doar cheltuielile si nimic mai mult, fix ce presupunea OMFP 1040/2004 care nu mai e in vigoare! Si ma obliga sa modific RJIP dupa cerintele lor.....Este corect ce imi cer? Daca modific RJIP, nu se mai respecta OMFP 170/2015! Sau am gresit eu la completarea RJIP?
CONTROALE e-Factura: TOP 9 recomandari pentru a evita sanctiunile
Aboneaza-te GRATUIT la
Newsletter-ul ClubContabilitate.ro

pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!

Primesti gratuit raportul "CONTROALE e-Factura: TOP 9 recomandari pentru a evita sanctiunile"!


Nota de informare

7 raspunsuri


la 27 Iun. 2018
Daca aveti intreprinderea individuala cu contabilitate in sistem real va trebui sa completati registrul jurnal de incasari si plati conform incasarilor si platilor efectuate, fara alte operatiuni. Numai in cazul registrului de casa se face reglarea prin aport asociat pentru a nu avea sold negativ, dar in cazul jurnalului, acesta trebuie sa contina incasarile si platile efective, in baza documentelor de incasare/plata, dispozitia de incasare/ plata fiind un document intern de casierie.
Voteaza raspuns 0 Apreciez acest raspuns 0 Nemultumit de acest raspuns
Raspunde
la 28 Iun. 2018
atunci de ce OMFP 170/20015 spune: ca incasarile din Registrul-jurnal de incasari si plati cuprind: - sumele incasate din desfasurarea activitatii; - aporturile in numerar si prin conturi bancare facute la inceperea activitatii ori in cursul desfasurarii acesteia; - sumele primite sub forma de credite bancare sau de alte imprumuturi; - sumele primite ca despagubiri; - sumele primite sub forma de sponsorizari, mecenat sau donatii; - sumele primite reprezentand forme de sprijin cu destinatie speciala din fonduri externe nerambursabile (subventii); - alte sume iicasate (de exemplu restituiri de impozite, taxe si penalitati). si platile din Registrul-jurnal de incasari si plati cuprind: - platile efectuate in cadrul activitatii desfasurate in scopul realizarii de venituri; - sumele reprezentând restituirea aporturilor in numerar si prin conturi bancare; - sumele reprezentând rambursarea de credite bancare sau de alte imprumuturi; - alte plati efectuate (de exemplu penalitati, amenzi platite). Ele se inregistreaza in Registrul jurnal pentru Incasari si plati, DAR nu constituie venit brut / cheltuieli deductibile din punct de vedere fiscal
Voteaza raspuns 0 Apreciez acest raspuns 0 Nemultumit de acest raspuns
Raspunde
la 28 Iun. 2018
Daca inregistrati in Registrul jurnal de incasari si plati, inseamna ca ati optat pentru contabilitate in partida simpla in care se inregistreaza doar operatiunile economice fara creditarea persoanei juridice de catre persoana fizica, forma juridica neidentificand persoane distincte din puctul de vedere a raspunderii, persoana titulara raspunzand cu patrimoniul personal. Doar in cazul in care se tine contabilitatea in partida dubla, se utilizeaza formularele tip ca si pentru societatile comerciale evidentiind si regularizand soldul de incasari si plati.
Voteaza raspuns 0 Apreciez acest raspuns 0 Nemultumit de acest raspuns
Raspunde
la 02 Iul. 2018
Colegul domn Condurache greseste. La fel si banca. Cei doi ar avea dreptate daca s-ar afla inainte de 2015 cand cele spuse au fost intr-adevar corecte. OMFPu l-ati interpretat corect. Gasiti aici o disctuie exact pe aceasta tema http://www.conta.ro/forum/topic/50501-completarea-rjip-conf-omfp-1702015/ Ceea ce probabil va lipseste este registrul de evidenta fiscala de unde reies sumele pe care banca le cere.
Voteaza raspuns 0 Apreciez acest raspuns 0 Nemultumit de acest raspuns
Raspunde
la 05 Iul. 2018
Va multumesc foarte frumos! Mi-am dat seama ca greseste, dar nu am zis nimic. Am cerut asistenta prin mail de la ANAF unde am intrebat acelasi lucru si mi-au spus ca este corect intocmit RJIP. Pe 2016 am avut D 200, pe 2017 am avut depusa si declaratia unica si registrul de evidenta fiscala, dar problema a fost pentru 2018 ca nu au vazut la rubrica INCASARI doar incasarile si la rubrica PLATI doar platile efectuate, si ca am trecut si aporturile in numerar / restituirea aporturilor. Asta a fost marea problema, cei de la banca nu stiu ca contabilitatea in partida simpla se tine cf. OMFP 170/20015 si ca s-a schimbat modul de completare a RJIP si cer un registru completat cf. OMFP 1040/2004 care este abrogat din 01.03.2015 si de aceea cer astfel de prostii!!!! Plus ca au cerut refacerea RJIP....daca l-as reface, nu s-ar mai respecta OMFP 170/2015!!!!
Voteaza raspuns 0 Apreciez acest raspuns 0 Nemultumit de acest raspuns
Raspunde
la 16 Iul. 2018
Majoritatea celor de la banca lucreaza dupa norme interne invechite sau prost actualizate. Din pacate ma confunt si eu cu astfel de probleme aproape anual (sunt destul de dinamic cu creditele). Nu avem incotro si trebuie sa ne luptam cu morile astea de vant. Trebuie sa stati ferm pe pozitie, in scris, ca asta e legea x, y, z, ceea ce cereti s-a aprogat in anul x; daca aveti in scris de la anaf ceva, atasati si acela pt ca ajuta si in final se trezesc si ei la realitate. Dar din ceva cauza nu isi actualizeaza normele....
Voteaza raspuns 0 Apreciez acest raspuns 0 Nemultumit de acest raspuns
Raspunde
la 19 Aug. 2018
DA, si din pacate contabilul este de vina ca nu a facut actele cum trebuie, ca nu completeaza bine registru, ca nu respecta legea, etc... fiindca patronii cred ca tot ceea ce cere banca este foarte bine si corect...contabilul pica de prost........
Voteaza raspuns 0 Apreciez acest raspuns 0 Nemultumit de acest raspuns
Raspunde
Aboneaza-te GRATUIT la
Newsletter-ul ClubContabilitate.ro

pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!

x