Email RSS Facebook
Esti membru? Logheaza-te aici.
Nu aveti cont? Inscrie-te gratuit
x Intra in ClubContabilitate.ro

ANAF si MFPCodul de procedura fiscalaCodul fiscalDeclaratii si FormulareLegea ContabilitatiiMonografii contabileStudii de cazTVA

Contabilitate asociatie de proprietari

Buna ziua,

Urmeaza sa tin contabilitatea in partida simpla intr-o asociatie de proprietari. Va rog sa-mi spuneti ce acte contabile ar trebui sa verific in momentul angajarii pentru a nu avea surprize neplacute cum ar fi sa fiu trasa la raspundere pentru ceva ceva ce nu am facut. As vrea sa am siguranta ca toate sunt ok pana in momentul angajarii. Spuneti-mi si daca mai gasesc pe site articole legate de tinerea contabilitatii in asociatii. Va multumesc.
Adaugata in   Legea Contabilitatii

3 raspunsuri


la 25 Iul. 2013
Verificati toate documentele justificative si Registrele prevazute de lege pentru Asociatiile de Proprietari. Urmariti daca au fost evidentiate si achitate obligatiile catre stat, precum si modalitatea de stabilire a acestor obligatii (metoda de calcul). Totodata, procedati si la verificarea legalitatii calculului, efectuat pentru stabilirea cotei de plata la intretinere sau a penalitatilor, operat in listele de plata . Verificati toate platile curente efectuate catre furnizorii de servicii, daca exista furnizori restanti si daca au fost calculate penalitati de intarziere, cauzele care au dus la aceste intarzieri la plata. Verificati soldul bancar disponibil precum si casa.
Voteaza raspuns 0 Apreciez acest raspuns 0 Nemultumit de acest raspuns
Raspunde
la 27 Iul. 2013
Va multumesc pentru raspuns dar sunt putin nelamurita. Registrele prevazute de lege pentru Asociatiile de proprietari sunt Registrul Jurnal si Registrul inventar. Ele sunt intocmite pentru fiecare luna in parte. Acum eu cand ma angajez de la 1 august trebuie sa verific ultimul Registru jurnal si inventar sau pe tot anul de la inceput sau de cand. Nu stiu cat de mult trebuie verificat din urma si daca trebuie. Sau preiau totul verificand ultima luna contabilizata?
Voteaza raspuns 0 Apreciez acest raspuns 0 Nemultumit de acest raspuns
Raspunde
la 29 Iul. 2013
Buna ziua, Din momentul in care preluati dumneavostra contabilitatea raspundeti pentru inregistrarile existente din acel moment. Pentru a fi sigura ca ceea ce veti raporta incepand cu 1 august este correct, ar trebui sa verificati cateva luni in urma. Nu este specificat in legislatie ce perioada trebuie verificata la preluarea contabilitatii. Este in interesul dumneavostra sa verificati.
Voteaza raspuns 0 Apreciez acest raspuns 0 Nemultumit de acest raspuns
Raspunde
Aboneaza-te GRATUIT la
Newsletter-ul ClubContabilitate.ro

pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!

x